Hoe zit dat nou met een mp3?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Ik vroeg me toch eens af tot hoeveel cc MP3 je mag rijden met alleen een brommer rijbewijs.

Ik zie vooral 300cc af en toe 125cc.

En valt 1 wiel voor een 2 achter ook onder de noemer MP3?

Maar wat mag nou?

En speelt het nog een rol als je je rijbewijs B voorlopig kwijt bent? (2 jaar geleden ingenomen wegens bepaalde omstandigheden) nee geen drank of dergelijke. Hele stomme reden maar dat hou ik privé. Brom rijbewijs heb ik gewoon. :)

Ik hoor het graag,

Gr manu

Voor diegene die niet weten wat een mp3 voertuig is, zie bijlage
 

Attachments

  • 2838-ld2.jpg
    2838-ld2.jpg
    33.2 KB · Views: 2
Advertisement - register to remove this

met een am rijbewijs mag je alleen op voertuigen van 50cc rijden (en max 3kw vermogen)
Op sommige mp3 mag je rijden met een b rijbewijs die je voor 2013 moet hebben gehaald, en dan maakt de hoeveelheid cc's niet uit (ga ik van uit)
Post automatically merged:

en als je je rijbewijs kwijt bent mag je alleen nog maar fietsen.
Je b rijbewijs wordt niet afgepakt, maar je complete rijbewijs
 
Je b rijbewijs wordt niet afgepakt, maar je complete rijbewijs
Klopt, maar misschien is er door de rechter of de RDW besloten om (tijdelijk) een gedeelte van de rijbevoegdheid op te schorten of een aantekening op het rijbewijs te zetten.
Dit kan bijvoorbeeld om medische redenen zijn.
Post automatically merged:

Dat is niet waar! Klopt maar gedeeltelijk. Ja motor bijvoorbeeld mag je ook niet meer rijden.

Maar ik heb duidelijk op papier staan dat ik mijn brom rijbewijs wel mocht houden. (RDW)
Dat is dan duidelijk...
Post automatically merged:

@Manu76
Antwoord op je vraag:
Nee, je mag niet met een AM-rijbewijs op zo'n voertuig rijden.
Dit mag alleen met een rijbewijs A of B.
Zie hier...
 
Last edited:
Laat Ik het zo zeggen, ik denk dat ik niet goed gelezen heb of te snel, en de info verkeerd heb opgenomen. :(

Na het opnieuw lezen van de info gaat het niet om AM maar om rijbewijs B inderdaad. Voor 2013. Dan zijn de mogelijkheden wel anders en dan zou je wel een mp3 kunnen rijden.

Ik vraag me af hoe ik hier dan bijkom???

Ik denk dat ik mijzelf helemaal kwijt geraakt ben in het verhaal en dat ik 2 dingen door elkaar heb gehaald.

Mijn excuus. Zou het de leeftijd zijn?! ;)

Of zou het zijn dat ik hoopte op iets wat niet kan!

Sorry guys! :)
 
Back
Top