Hoe zinvol is een snelle nokkenas voor GY6 (oa Kymco)? Wat is de beste?

Door de bredere punt staan de in en uitlaat klep langer open.

72cc is de max met een standaard kop.
Groter kan dus wel maar dan gaan de kosten ook aanzienlijk omhoog omdat alles boven de cilinder de kleppen enz dan ook vervangen moeten worden.

@Roller286
Heeft met meerdere setups gereden, als je even vanaf het begin van dit tipic leest kom je veel waardevolle informatie tegen van hem maar ook van andere natuurlijk


Ik heb vorige week een kymco super 8 erbij gekocht en gisteren ook hiervoor weer een nieuwe 72cc besteld met snelle nokkenas.
Deze krijgt precies dezelfde setup als mijn kymco new dink.
Is 72cc met snelle nokkenas voor een hogere snelheid voldoende, ik rij nu ongeveer 55.
Meer hoef ik niet te weten. En wat is de max snelheid
Post automatically merged:

Is 72cc met snelle nokkenas voor een hogere snelheid voldoende, ik rij nu ongeveer 55.
Meer hoef ik niet te weten. En wat is de max snelheid
Oh voor ik het vergeet. Met een bijpassende kop, loopt de snelheid iets door of is dat nihil en dus niet nodig
 
Last edited:
Is 72cc met snelle nokkenas voor een hogere snelheid voldoende, ik rij nu ongeveer 55.
Meer hoef ik niet te weten. En wat is de max snelheid
Post automatically merged:


Oh voor ik het vergeet. Met een bijpassende kop, loopt de snelheid iets door of is dat nihil en dus niet nodig
Die van mij loopt Nu 80km/u

Voor een 72cc is een cilinderkop niet interessant pas vanaf 80cc of 90cc voor zover ik weet.
 
Last edited:
Ik heb inmiddels de snelle nokkenas ook onder mijn kymco super 8 gemonteerd.
Eerst de nieuwe naraku 72cc getest met standaard nokkenas daarna met snelle nokkenas en het leverd een winst van 5km/u top.
En de trekkracht op het einde is ook beter.

Top zit ik nu op 71km/u op de teller
Voor een kymco super 8 met 14" wielen en een slechte overbrenging vind ik het acceptabel.
-Naraku 72cc
-A9 Snelle nokkenas
-Malossi multivar
-Malossi wit drukveer (Standaard was ook goed)
-Sproeien 82 maar is toch nog te groot merk ik dus dat word waarschijnlijk 80
 
Ik heb inmiddels de snelle nokkenas ook onder mijn kymco super 8 gemonteerd.
Eerst de nieuwe naraku 72cc getest met standaard nokkenas daarna met snelle nokkenas en het leverd een winst van 5km/u top.
En de trekkracht op het einde is ook beter.

Top zit ik nu op 71km/u op de teller
Voor een kymco super 8 met 14" wielen en een slechte overbrenging vind ik het acceptabel.
-Naraku 72cc
-A9 Snelle nokkenas
-Malossi multivar
-Malossi wit drukveer (Standaard was ook goed)
-Sproeien 82 maar is toch nog te groot merk ik dus dat word waarschijnlijk 80


Dus daarvoor ging die rond de 60 km/u op de teller?

Sproeier 82 te groot voor 72cc? Vind het wel mee vallen.. Misschien komt het omdat je luchtfilter wat meer restricties erin heeft zitten en daardoor wat minder hogere sproeier nodig heeft..

Zit met 63cc al op sproeier 84..
 
Hallo allemaal.
Ik ben ook bezig om mijn Kymco super 8 beter en sneller te laten lopen.
Heb hem voorzien van een 80cc (50mm).
Met standaard kop erop.
Nou trekt hij wel heel lekker op maar hij blijft kwa toeren bijna gelijk als met de 50cc. Het lijkt wel of de toeren ergens nog begrensd worden. Ondanks dat ik er een ontgrensde cdi van begrenser.nl op heb zitten. Dus ook met de 80cc maximaal 60 km/u.
Zie ik iets over het hoofd??
Alle hulp welkom.

Gr. Sander
 
Hallo allemaal.
Ik ben ook bezig om mijn Kymco super 8 beter en sneller te laten lopen.
Heb hem voorzien van een 80cc (50mm).
Met standaard kop erop.
Nou trekt hij wel heel lekker op maar hij blijft kwa toeren bijna gelijk als met de 50cc. Het lijkt wel of de toeren ergens nog begrensd worden. Ondanks dat ik er een ontgrensde cdi van begrenser.nl op heb zitten. Dus ook met de 80cc maximaal 60 km/u.
Zie ik iets over het hoofd??
Alle hulp welkom.

Gr. Sander
Iets met de begrenzer (cdi) die raad ik je streng af als je echt toeren wil maken haal je een normale zonder begrens functie
 
Hallo allemaal.
Ik ben ook bezig om mijn Kymco super 8 beter en sneller te laten lopen.
Heb hem voorzien van een 80cc (50mm).
Met standaard kop erop.
Nou trekt hij wel heel lekker op maar hij blijft kwa toeren bijna gelijk als met de 50cc. Het lijkt wel of de toeren ergens nog begrensd worden. Ondanks dat ik er een ontgrensde cdi van begrenser.nl op heb zitten. Dus ook met de 80cc maximaal 60 km/u.
Zie ik iets over het hoofd??
Alle hulp welkom.

Gr. Sander
De super 8 gaat niet zo hard vanwege de eindvertanding.
 
Dank je voor de info maar het lijkt echt dat hij niet meer toeren wil maken.
Wat kan ik er aan doen ?
Ik heb een toerentallen erop zitten en hij maakt nu max 4500 rpm of 9000 rpm.
Weet niet of de instelling van de toerenteller goed is.
Er zijn toch wel meer super 8 scooters die wel harder lopen.
Wat kan ik doen?
 
Hallo allemaal.
Ik ben ook bezig om mijn Kymco super 8 beter en sneller te laten lopen.
Heb hem voorzien van een 80cc (50mm).
Met standaard kop erop.
Nou trekt hij wel heel lekker op maar hij blijft kwa toeren bijna gelijk als met de 50cc. Het lijkt wel of de toeren ergens nog begrensd worden. Ondanks dat ik er een ontgrensde cdi van begrenser.nl op heb zitten. Dus ook met de 80cc maximaal 60 km/u.
Zie ik iets over het hoofd??
Alle hulp welkom.

Gr. Sander

Als je een standaard nokkenas hebt, begrensd hij daar op.. Timing van de originele as is gewoon flut.
Je kan er wel gewoon prima mee rijden, alleen je mist duidelijk het vermogen waar je echt naar op zoek bent.
 
Alle snellere nokkenassen zijn beter dan de originele as..

Ze laten immers meer en langer benzine door , dus heb je cilinder een betere vulling.

Kans is dat je misschien wel ietsie hoger in sproeier moet gaan, omdat die in het begin wellicht wat armer gaat lopen.

Heb met de A9 nog niet gereden, maar heb wel de A8 (racing) erin zitten van mezoly. En dat loopt best wel aardig)
 
Back
Top