Op het KTN forum liet een zekere HarryK mij weten (uit eigen ervaring) dat de spullen van Ali zonder meer goed te noemen zijn. Hij heeft 2 Agility's met Ali spullen erop die beide meer dan 10k ermee gelopen hebben. Maar ja, je hoort soms ook hele andere berichten. Misschien moet je net geluk hebben.
@Scennix Woon je Bergen op Zoom? Jammer, ik woon in Haarlem. Had dat beest van jou wel graag es van dichtbij gezien. Overigens is de max snelheid die zo'n app aangeeft nog wel es fout omdat de gps ontvang vaak met sprongetjes gaat. Maar gemiddelde is wel correct.
En tja, bezuinigen, niet iedereen kan of wil zoveel uitgeven. Maar leuk als je het je kunt veroorloven.
Het zou trouwens wel leuk zijn als je precies opnoemt welke onderdelen erop zitten. "Alles van Malossi" is leuk gezegd maar daar hebben de lezers niet zoveel aan natuurlijk. Heb je alles zelf gedaan of laten doen? Misschien kun je wat meer details geven waar anderen van kunnen leren? Persoonlijk ben ik bv heel benieuwd welke vertanding je gebruikt.
@Roller286 ea.
Nav je drukveer vraag wil ik hier wat over zeggen. Mijns inziens zijn hierover ontzettend veel misverstanden. Je moet het zo zien: drukveer en vario rolletjes vormen een balans systeem. Een sterkere drukveer heeft EXACT hetzelfde resultaat op het toerenverloop als lichtere rolletjes plaatsen. Zelfs de vorm van de tpm-km/u curve verandert er niet mee. De enige echte valide reden om een zwaardere drukveer te plaatsen is om te voorkomen dat de v-snaar gaat slippen (wat kan gebeuren bij een setup met meer trekkracht). Als je tevreden was over toerenverloop moet je tegelijk ook de rolletjes verzwaren om weer op dezelfde tpm curve uit te komen. Een sterkere drukveer heeft ook een belangrijk nadeel: de wrijving neemt toe (en daarmee dus iets verlies van vermogen, warmte ontwikkeling en snellere slijtage). Je moet dus eigenlijk altijd proberen een zo zacht mogelijke veer te plaatsen (in combinatie met de juiste rollen voor de gewenste tpm curve), zodanig dat ie niet gaat slippen. Bij 2-takt is de drukveer echt belangrijk vanwege hoge trekkracht. Bij 4-takt? Dat waag ik zeer te betwijfelen! Ik vermoed dat je bij de meeste setups prima toe kunt met de standaard drukveer! Ik vermoed dat al die drukveer verhalen uit de 2-takt wereld komen. Ik heb nog nooit iemand gelezen die zegt: goh, m'n v-snaar slipt, ik zal es een iets sterkere veer plaatsen, terwijl dat echt de enige goede reden is. Het lijkt er dus op dat veel mensen dit principe niet goed begrijpen. Misschien denken mensen dat een sterkere drukveer een betere performance geeft (vanwege de hippe kleurtjes?). Is dus niet zo. Ga ook niet je drukveer wijzigen om je toerenverloop te wijzigen, daar zijn de rolletjes voor! Heb je slippende v-snaar? Dán pas drukveer verzwaren. Ik ben benieuwd bij welke 4-takt setup dat nou echt nodig is.
@zeWaardt Fantastisch als je je ervaringen gaat delen hier. Ik zal het op de voet volgen is mijn voornemen. Het beste doe je dat dan even in een zelf gemaakt nieuw topic, als opvoer verslag. Gaandeweg krijg je dan vast nog de nodige tips. Bv om te voorkomen dat je een scooter bouwt die alsmaar te (w)arm loopt
. Hebben we het over je Super8?