Hoe zet jij je scooter op slot?

ZAPC

Well-Known Member
Ben nieuw in de scooterwereld.!en woon in de grote stad. Heb helaas niet de mogelijkheid om hem binnen te stallen.. dus daarom de vraag.! wat zijn de beste scootersloten?? En welke combinaties van sloten zijn voor dieven lastig open te breken??

Wat gebruiken jullie?


Natuurlijk begrijp ik dat je hem altijd aan iets vast moet proberen te zetten.. !
 
Advertisement - register to remove this

Ik ook niet, maten van me hebben allemaal schijfremslot, ben de enigste met een groot kettingslot. Voordeel vind ik daarvan dat het meestal dikker is, en je kan je scooter ergens aan koppelen, boom/lantaarnpaal. Bij schijfremslot tillen ze je scooter alsnog achterin een busje ;)
 
Probleem is namelijk dat mijn contactslot naar de Kl***ten is.! Je kan welliswaar nog wel op stuurslot zetten, alleen dat kan je ook met een schroevedraaier ;)! Je ziet het natuurlijk niet vanaf de buitenkant.

Ik heb net een slot gekregen, een luma bumper 38, bij mijn scooterverzekering (anwb actie nu). Helaas is dit een wat korte ketting zodat het aan iets vastzetten lastig wordt.

Daarom wil ik extra beveiligen.. zit te denken aan of een schijfremslot, of zo'n klein beugelslotje die je zo vaak ziet! ( voor door het voorwiel)
 
wat hebben turken hier mee te maken dan?

Als ik jou was zou ik een schijfrem slotje kopen ( ong 7 a 8 euro)

en een goed lang&Dik Abus slot ( rond de 90 , vrij prijzig)

maarja beter 1 keer een goeie investering dan dat je scooter straks foetsie is.
 
Back
Top