Hoe zet ik mijn carburateur in elkaar

Lesley

Member
Hallo allemaal,

Een tijd geleden deed mijn scooter weinig meer en is mij verteld dat dit waarschijnlijk mijn carburateur is. Deze heb ik schoongemaakt, maar na terugplaatsen deed de scooter helemaal niks meer. Ik heb het vermoeden dat ik de carburateur verkeerd in elkaar gezet heb.

Heeft iemand fotos van een standaard open aerox 2010 carburateur (lees open als opengeschroefd waarbij alles te zien is).
 
Advertisement - register to remove this

De bougie wordt blijkbaar niet nat! Hoe kan dit komen?
Post automatically merged:

Mag ik tussendoor even vragen hoe dit witte blokje heet waar ik mijn startrelais aan vastmaak? (Waar kabels in lopen). Deze is namelijk doorgebrand en zoek een nieuwe
 

Attachments

  • 16136473147517974065364433507389.jpg
    16136473147517974065364433507389.jpg
    164.3 KB · Views: 9
Last edited:
Begrijp me niet verkeerd maar als je niet weet waar je mee bezig bent waarom ga je dan lopen prutsen? Breng hem toch weg als je geen verstand ervan hebt.
Omdat ik heb gebeld naar de dichtstbijzijnde scooterboer, en met alles bij elkaar kan rekenen op een factuurtje rond de 300-500 euro. Als student zijn dit soort dingen al snel duur, hierom probeer ik het liever eerst zelf.
 
Voor nog geen 20 euro kocht ik een zelfde nieuwe carburateur als die erin zit in China na uitwisselen ga ik de 6 jaar oude uit elkaar halen van de zomer en misschien revideren als het niet te veel kost anders koop ik weer een nieuwe als reserve.
Misschien is er verkeerde benzine mee getankt (E10) en zijn de pakkingen vergaan.
Dan heb je geen stres als je een reserve hebt liggen.
 
Omdat ik heb gebeld naar de dichtstbijzijnde scooterboer, en met alles bij elkaar kan rekenen op een factuurtje rond de 300-500 euro. Als student zijn dit soort dingen al snel duur, hierom probeer ik het liever eerst zelf.
300 tot 500 euro terwijl ze de carburateur vermoeden? Overduidelijk oplichters dan.
Vind het wel knap dat ze zo'n bedrag noemen zonder er uberhaupt naar gekeken te hebben.
Voor dat bedrag hebben ze vorig jaar mijn gehele motorblok gereviseerd.
Bij een bonafide bedrijf zal je eerder een paar tientjes kwijt zijn.
Nu dat je zelf gaat rommelen zonder verstand maak je het alleen maar erger en zullen de kosten uiteindelijk hoger uitlopen.
 
Dit was inclusief andere kleine dingen Maar inderdaad bizar duur. Heb inmiddels volgens min wel de carburateur in orde, vlotterbak liep niet vol omdat een onderdeel verkeerd zat. Ik ga morgen verder kijken wat ik kan doen maar mocht ik er zelf niet uitkomen breng ik hem inderdaad toch maar weg
 
Easyparts.nl heedt mooie duidelijke tekeningen van originele onderdelen.

Maar als je aangeeft dat je vlotterkamer niet vol liep zat misschien de vlotter te vast gedraait.

Die moet iets kunnen pendelen, en als door het brandstof naar boven word gedrukt sluit hij de toevoer af.
Loopt er weer brandstof uit, zakt hij weer en gaat het toevoerkanaal dus ook weer open.

Deze fout heb ik zelf als wel eens gemaakt
 
Alsje nooit iets zelf gaar doen ga je het ook nie leren BEGRIJP ME NIE VERKEERD MAAR HIJ WIST OOK OP HET BEGIN NIET VEEL VAN SCOOTERS TOEN JE PAS BEGON
Verschil wat enterprice bedoelt is denk ik het verschil tussen luk raak alles lostrekken zonder enige research of wat anders en dan vragen stellen.

Ten opzichte van je eerst inleren dan rustig beginnen en kijken waar je uit komt.

Maar zullen we het gezellig houden.
Niemand op dit forum heeft zin of behoefte aan post of topics waar mensen elkaar in de haren vliegen.

Het is net als appen. Je kan het verkeerd lezen of anders lezen dan iemand bedoelt heeft.
En weet je het niet zeker kun je het gewoon rustig vragen hoeft niet met capslock aan.
 
De carburateur bestaat uit een paar schroefjes en 2 sproeiers. Alles past maar op een plek, dus das moeilijk te verpesten. Ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Zoals bv de kraan, Hier hoort de benzine met een stevige stroom uit te spuiten
 
De carburateur krijgt inmiddels benzine en de bougie wordt ook nat, positief dus! Het lijkt nu helaas alsof de scooter niet wilt vonken, vermoedelijk vanwege kortsluiting (regenwater door deksel bij accu gekomen).

Nog bedankt voor de link, @it's_A_Lex
 
Back
Top