Hoe vespa lx 50 4t 4v opvoeren

Wessel036

New Member
Op dit moment loopt mijn lx 50 4t 4v 65 standaard setup alleen een mallosi multivar met 6.1 gram rollen. Ik heb sproeier maat 78.
Ik wil niet de hoofdprijs gaan betalen maar hoe kan ik 'm nog wat meer kwa topsnelheid omhoog krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Op dit moment loopt mijn lx 50 4t 4v 65 standaard setup alleen een mallosi multivar met 6.1 gram rollen. Ik heb sproeier maat 78.
Ik wil niet de hoofdprijs gaan betalen maar hoe kan ik 'm nog wat meer kwa topsnelheid omhoog krijgen?
Je zou een 80cc van bijvoorbeeld DR kunnen monteren, deze zijn volgens mij rond de 130 euro. Als je dan nog sneller wilt zou ik ook een sportieve nokkenas monteren. Voor deze setup heb je sproeier 82 nodig met ongeveer 7,5 gram rollen.
 
Op dit moment loopt mijn lx 50 4t 4v 65 standaard setup alleen een mallosi multivar met 6.1 gram rollen. Ik heb sproeier maat 78.
Ik wil niet de hoofdprijs gaan betalen maar hoe kan ik 'm nog wat meer kwa topsnelheid omhoog krijgen?
65 teller neem ik aan.

Heb je de witte drukveer van Malossi (die bij een Multivar hoort) ook in je koppeling ? Maakte bij mijn 4v vrij groot verschil in trek kracht.

Digitronic ECU. Trekt ie nog iets beter en 7-8kmh hogere top. Wel erg prijzig met €150

Meer kan ik niet verzinnen. Ja mss secundaire vertanding. Maar dat is meer voor 80cc. Denk dat je trekkracht met 50cc dan helemaal inlevert voor hogere top, als dat uberhaubt werkt op 50cc.
 
Back
Top