Howto hoe verwijder je varioring vespa sprint 2020?

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Gewoon met een goede varioblokkeer sleutel. Net zoals de brommerboer het doet. Lijkt mij sterk dat het principe veranderd is. Er moet toch onderhoudt aan gepleegd worden. Dat de carterdeksel anders is, maakt niet uit.
 
Last edited:
Gewoon met een goede varioblokkeer sleutel. Net zoals de brommerboer het doet. Lijkt mij sterk dat het principe veranderd is. Er moet toch onderhoudt aan gepleegd worden. Dat de carterdeksel anders is, maakt niet uit.
ik kan het beter anders vragen, hoe haal je de carterdeksel er af bij 2020 blok, ik weet niet of je ooit een 2020 blok hebt gezien en een 2018 blok. maar ben een foto ervan aan het zoeken. bij een 2020 blok zit er een zwart... ja iets aan de linkerkant van het blok. en dat zit dan weer vast aan het blok. dus is het het waard om het zelf te doen of kan ik het beter laten doen bij een garage of dealer?
Post automatically merged:

Gewoon met een goede varioblokkeer sleutel. Net zoals de brommerboer het doet. Lijkt mij sterk dat het principe veranderd is. Er moet toch onderhoudt aan gepleegd worden. Dat de carterdeksel anders is, maakt niet uit.
kijk dit is een blok van 2020 niet mijn scooter trouwens, maar bij dit blok zie je dat zwarte aan de linkerkant. bij een blok van bijv 2018 is het alleen de schroeven losschroeven klap op de kickstart en de carterdeksel valt er vanzelf af.
 

Attachments

  • vespa 2020 motorblok.jpg
    vespa 2020 motorblok.jpg
    331 KB · Views: 16
Dat linkerzwarte ding is je luchtaanzuigkap voor de koeling van je vario. Die zit ook gewoon met drie boutjes vast. Gewoon loshalen. Dan kom je verder bij de rest. Zelfde als bij een blok van 2018. Enigste verschil is dat jouw vespa geen kickstarter waarschijnlijk heeft. Rest is allemaal hetzelfde. Dan de carterkap loswrikken of voorzichtig met een platbek schroevendraaier aan de rechterkant van je koppeling los lepelen.
 
Oké , moet ik dus zoals op deze foto te zien alleen het rood los maken of ook het grijs onderaan met 4Takt erop ?
Post automatically merged:

Dat linkerzwarte ding is je luchtaanzuigkap voor de koeling van je vario. Die zit ook gewoon met drie boutjes vast. Gewoon loshalen. Dan kom je verder bij de rest. Zelfde als bij een blok van 2018. Enigste verschil is dat jouw vespa geen kickstarter waarschijnlijk heeft. Rest is allemaal hetzelfde. Dan de carterkap loswrikken of voorzichtig met een platbek schroevendraaier aan de rechterkant van je koppeling los lepelen.
Oké moet ik dus alleen het rood op deze foto losmaken of ook het grijs ? Met 4takt erop?
 

Attachments

  • 7F3A7802-FEF8-4811-877E-B385EEDEA417.jpeg
    7F3A7802-FEF8-4811-877E-B385EEDEA417.jpeg
    205 KB · Views: 14
  • 8B1B9F5B-1754-44BC-9197-D95F69DEB7D5.jpeg
    8B1B9F5B-1754-44BC-9197-D95F69DEB7D5.jpeg
    205 KB · Views: 14
Grijs met 4T teken is je zeikant carter. Deze niet losmaken! Alleen die 3 boutjes in die zwarte kap en 11 kick-startdeksel boutjes. Maar eerst je luchtfilter met 2 lange boutjes. Vergeet ook niet je oliepijlstok daarna los te halen als je die koelkap eraf hebt en er weer in te draaien bij loshalen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top