hoe verwijder ik de oliepomp van mijn peugeot vivacity silversport?

Evertjan

New Member
ik heb een probleem met mijn scooter want de oliepomp doet het niet dus loopt hij droog. mijn oplossing hier voor is om de oliepomp te verwijderen en zelf te gaan mengen. mijn vraag is hoe haal ik de oliepomp er van af en wat moet ik allemaal afsluiten. scooter start en loopt ook niet ik denk dat het door de kapote oliepomp komt. net nieuwe bougie en zuiger er in gedaan maar wil nog steeds niet lopen. heeft iemand antwoorden voor mij? alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of je het zelfde blok hebt maar ik gok dat het een peugeot verticaal is.
Zou je even kijken of de olie pomp bediend word door de gashandel? Dan weet ik of het om het juiste blokje gaat.
Als deze op de gaskabel gaat kan je in principe de slangen gewoon afkoppelen en afsluiten met een schroef (er zijn natuurlijk betere oplossing).
Volgens mij kan je de gas handel kabel dan gewoon laten zitten, deze is dan toch "afgesloten". Als het zo'n oliepompje is als ik denk als het is dan gaat er 1 slang van de olie tank naar dit pompje en een klein dun slangetje van het olie pompje naar de carburateur.
 
Ik weet niet of je het zelfde blok hebt maar ik gok dat het een peugeot verticaal is.
Zou je even kijken of de olie pomp bediend word door de gashandel? Dan weet ik of het om het juiste blokje gaat.
Als deze op de gaskabel gaat kan je in principe de slangen gewoon afkoppelen en afsluiten met een schroef (er zijn natuurlijk betere oplossing).
Volgens mij kan je de gas handel kabel dan gewoon laten zitten, deze is dan toch "afgesloten". Als het zo'n oliepompje is als ik denk als het is dan gaat er 1 slang van de olie tank naar dit pompje en een klein dun slangetje van het olie pompje naar de carburateur.
ik heb een elektrische olie pomp
 
Zou mengsmering er in gooien, als.het nog een keer kapot loopt en je blok naait vast ben je verder van huis. Spreek uit ervaring haha.
Waar zit je oliepomp? Als ik het goeie blok voor me heb midden voor de cilinder zeg maar?
Maak anders ff een fotoje.
Qua afsluiten buiten je olieslang en de pomp zelf voor zover ik weet niks.
 
Pompsysteem zit onder je linkertree plank.
Deze word elek aangedreven.
Waar van oorsprong de oliepomp zat zit nu een afdek plaatje.

Alles gewoon laten zitten sowieso qua stekkers, anders word hij nukkig en wil hij niet starten.

Gewoon mengsmering tanken en gaan.
Zou wel even kijken of alles nog intakt is aangezien je al door had dat de cilinder droog liep.
 
Ik heb geen goede ervaring met mengsmering op die scooter..

Het werkt gewoon niet goed.. Ik heb dan goede olie gebruikt plus goed door gemengd. Naar verloop van tijd zal de olie gaan bezinken.. En zal de carburateur die onderste laag in de benzine tank aanzuigen.. Dus waar de olie ligt. En daarna loopt die weer arm.
Je moet er ook vrij veel olie erbij doen, wilt het enig sinds een beetje effect hebben.

Heb zelfs ook het zelf aangesloten brand stof leiding filter er tussen weg moeten halen omdat deze meer de olie eruit aan het filteren was.
En dan zit in eens je brandstof filter aangesloten door de olie die erin blijft hangen.

Resultaat is overmatig olie mengen, slechter lopen. Kans op uitvallen. Erg gaan stinken. Nooit een zuivere smering. Ene keer lijkt het redelijk oke en de andere keer is het weer te arm..

Overigens heeft dit totaal niks met mezelf te maken betreft de smering.. Want op me tomos werkt het wel goed.


Om die reden heb ik gewoon een mechanische 2ehandse oliepomp gekocht voor mijn vivacity.
Overigens heb ik door dit geintje al 1 setje zuigerveren verkloot *slechte smering*
 
Back
Top