Hoe verf van kappen halen??

jorick

dotcom
Stel, je hebt een beenschild (ongespoten kunststof met een beetje bobbelige structuur) Als dit met een spuitbusje (slecht) gespoten is hoe krijg je dan die verf er snel vanaf zonder het kunststof te beschadigen???

Met wasbenzine gaat wel een beetje maar dan ben je echt eeuwen bezig :|
 
Advertisement - register to remove this

k heb hetzelfde :p
en thinner en al die shit die jullie hebben vermeld lukken moeilijk
ik zat idd te denken aan verfafbijt met hogedruk erbij.
of idd remvloeistof :p
 
ik wil dus de verf eraf halen zonder de kap te beschadigen :) dus ook niet schuren en later spuiten enzo.

ben er inmiddels achter dat aceton extreem goed werkt zonder de kap te beschadigen !!! :)

de kappen die ik aan het schoonmaken ben zijn van PP. Dit kan prima tegen aceton zonder helemaal wit uit te slaan of zacht te worden :) (proef ondervindelijk vastgesteld) De kappen van een scooter die normaal gesproken gespoten zijn, zijn meestal van ABS gemaakt en daar kan je beter geen aceton op gebruiken :rolleyes:

dus als je beenschild of treeplank of iets dergelijks van PP gemaakt zijn kan je ze echt perfect verf vrij maken met aceton
 
Ik weet niet om wat voor kap het gaat, maar als het een cheap kapje is, kan je hem toch beter gewoon nieuw kopen? Kost je minder tijd & geld....of heb ik het nu mis :?
 
heb een scooter gekocht die helemaal (gaar) zilver was gespoten met een spuitbus. Ik wilde eerst alle kappen vervangen maar nu ik bij de helft die zilveren verf eraf gekregen heb scheelt dat toch aanzienlijk wat euri's :rolleyes:
 
afbijt is mogelijk op>binnekap/Z-kappen/onderbak/voetplaten...en echt niet op de andere kappen gebruiken want dan..word het plastic zacht en kan je echt nieuwe kappen kopen(ik kan het weten:|)

na en ik spuit het er dan af met hogedruk...je beschadigt er echt niks mee hoor:)

en desnoods laatste dtukjez weg schuren als je aan het schuren bent..dus dan ben je klaar en kan je weer opnieuw spuiten;)
 
Back
Top