hoe "verblindend" polieren

B@D EEND

VLIEGEN MET MEN PATTERKE
ja heb hier even een vraag

ik heb nu al zeer veel gepolierd maar krijg niet echt het effect van "wow hier zie ik mij zelf perfect in weerspiegelt"

daarom vraag ik ff hoe jullie de afwerking doen zodat er geen kras in de verste verte meer te bespeuren valt
 
Advertisement - register to remove this

blok is niet tegebuiken voor onderhoud van je gepolijste delen, tenzij je ze steeds opnieuwe wil polijsten :S
belgom is vaak bij motorzaken tekoop, niet bij alle maar ja gewoon goed zoeken.
nieuwe harley zaak @ zoetermeer heeft het
 
ik zoek ook een goed product om te polijsten, onderhoud later pas.. ik heb commandant 4, maar zelfs na vele uren en uren polijsten krijg ik niet het spiegeltje spiegeltje resultaat wat ik @ aantal foto;s wel zie
 
Zo doe ik het met Commandant 4 :)

- Haal eerst met Albastine Super Afbeit + een staalborstel de orginele laklaag eraf. Dit doe je door de afbijt er op te smeren met een kwast (15 minuten in laten trekken) en dan met een staalborstel de verf eraf 'schrobben'. Dit moet je doen tot je zo'n beetje alle verf er af hebt.
- Als dat gebeurd is, is het tijd om je klauwen er af te schuren 8P Begin met korrel 80, dan 120, 240, 400, 800, 1000 en als laatste 1200
- Nu kun je beginnen met polijsten. Als polijstpasta kun je Commandant 4, Belgom alu, PERFEKT blok, etc. nemen en een polijstschijf halen bij de bouwmarkt (voor op de boormachine of Dremel)

- Eventueel kun je er nog blanke lak overheen doen, maar let wel op dat het dan soms wat doffer uit kan vallen (Ninja blanke lak voor uitlaten schijnt hiervoor het beste te zijn)
Je kan ook gewoon af en toe met een lapje + wat polijstpasta er overheen gaan om het weer mooi te krijgen.

Dit is mijn resultaat (gedaan met Commandant 4) 8)
InsaneMalebrain7.jpg


InsaneMalebrain8.jpg


InsaneMalebrain12.jpg


Foto hebben een k*t kwaliteit omdat ze zijn gemaakt met mijn mobieltje :(
 
als je nu nooit frans hebt gehad op school:(

dat wat er op scooterfreaks staat, en hetgeen op heavymotor, zitten daar grote verschillen tussen?
 
nee er zitten geen grote verschillen tussen.Op de manier hoe Jeroen (aprilia@area51)het doet is het heel goed en heel erg spiegelend.

het gaat er iig om dat je bij de gamma(of een andere doe het zelf zaak) zoon lappenborstel haalt zodat het ook echt glimmend word.

Img8.jpg


Hier heb ik een stuk van mijn vespa uitlaat gedaan.Op de foto lijkt het niet zo heel glimmend maar het is wel zo(slechte cam).

Ik heb eerst de uitlaat met de staalborstel op de boormachine schoongemaakt en dus ook gelijk de lak verwijderd.Toen ben ik met korrel 400 gaan schuren totdat de putjes eruit waren(deze uitlaat is van de fabriek uit gestraald).Toen ben ik er met vloeibaar polijstmiddel(volgens mij is dit belgom) eroverheen gegaan.Daarna heb ik de polijstborstel eroverheen gehaald en flinkt lang erop gehouden.

P.S. Let op de staalborstel op de boormachine alleen gebruiken op staal , want op aluminium maakt dit te diepe krassen , aangezien aluminium zachter is.

Voor een nog mooier resultaat gelieve tot en met korrel 1200 te schuren.
 
Last edited:
Bijhouden ken je ook doen met Never Dull, goedje is te koop @ beter motorzaken, me pa gebruikte dit altijd om z'n harley te laten blingen.

Nu doet ie alleen nog maar de alu velgies van z'n BMW motord er nog mee.
 
Back
Top