hoe spuit ik mijn velgen ?

Advertisement - register to remove this

nouja, ik neem aan gewoon je band+velg loshalen van de vork, en blok, weetikveel. los iig. dan kan je of de band eraf halen. of het gewoon heel goed afdekken, en afplakken/tapen. en gewoon spuiten en alles er weer op doen :)
 
klinkt een beetje lullig, maar om zo'n vraag te stellen moet je echt belg zijn!
Je kan ze trouwens beter laten spuiten en lakken, omdat je velgen natuurlijk het ergste meemaken van je scooter --> modder, ijs, regen etc. je kan het dus beter laten doen want met huis tuin en keukenverf gaat het geheid fout.
 
Originally posted by SRMenno
klinkt een beetje lullig, maar om zo'n vraag te stellen moet je echt belg zijn!
Je kan ze trouwens beter laten spuiten en lakken, omdat je velgen natuurlijk het ergste meemaken van je scooter --> modder, ijs, regen etc. je kan het dus beter laten doen want met huis tuin en keukenverf gaat het geheid fout.

en ook heel belangrijk: je slot. dat slijt makkelek je verflaag eraf als je het niet goed doet

dus:

schuren
primer/ grondverf
paar lagen spuiten
blanke lak

en alles goed uit laten harden!! en het beste is idd om je band eraf te halen


suc6
 
laten doen is t beste.

als je zelf wil martellen:

- velg losmaken
- band eraf
- schuren (ook die klote hoekjes ensow)
- vetvrij maken
- primer
-spuiten (meerder malen)
- lakken
-2 dagen laten drogen
 
Je kan een velg beter laten poedercoaten ipv (laten) spuiten. Zo'n coating is steenslag vast en gaat er ook niet af door je slot oid. Het hangt er een beetje vanaf wat er in de buurt zit aan bedrijfjes die dat kunnen, maar reken maar op 25 tot 100 euro voor een set.
 
Originally posted by minaracers
, maar reken maar op 25 tot 100 euro voor een set.

Mooi gezegd, en heeel ruim. Ik heb ze nu ook zelf gespoten en is best redelijk gelukt. Ik weet nog niet hoe het met het slot gaat. Als je ze zelf spuit kan je je band erop laten zitten maar plak alles goed af. Laat eerst de band leeglopen zodat je het goed kan afplakken. Eerst een goede grondlaag erop. En daarna 3/4 keer de kleur en dan een goede blanke lak. Dan moet het goed komen.

Greetzzzz
 
het is totaal niet nodig band eraf te halen, heb ik ook niet laten doen en ik weet niet of jullie mijn scoot hier op het forum hebben gezien maar mijn velgen zagen er zeer nais uit :D. ik heb het ook laten doen maar ik kreeg hem terug met band had hij enkel opgepomd. Maja als je wat advies wilt.. pm me :). zover ik dan advies kan geven he :)
 
Back
Top