Hoe snel is jouw... Internet?

Doordat je bij kabel altijd nog afhankelijk bent van de hoeveelheid andere mensen die online zijn?
Mwa, als je wijkcentrale goed afgesteld is ga je dat echt niet merken hoor.
Als er echter een nieuwe aansluiting bij komt, moet het zooitje opnieuw afgesteld worden misschien dat je daarom tijdelijk een andere snelheid haalt, vroeger was dat helemaal een ramp.
 
Dat hele verhaal van kabel die "volloopt" op het moment dat er "teveel gebruikers" online zijn is ook onzin, aangezien je met 20-30 man op 1 kabeltje zit en alles al dusdanig snel is en ver open staat dat je in het extreemste geval een paar honderd kb/s zou missen. Van de 3mb/s hou je dan nog 2,5mb/s over, nou wat een ramp voor die paar minuten of die paar keer dat het voor zou kunnen komen. Dat zijn verhalen uit het @Home tijdperk, 10 jaar terug

Zit hier met 5 mensen op 1 verbinding (router), ook dat is geen enkel probleem je kan gerust met 2 tegelijk downloaden zonder dat de andere 2/3 er last van hebben qua internetten
 
Zolang je internet snel genoeg is, heb je totaal geen last van downloads (usenet @ 120Mbit :p) die aanstaan (zolang het geen p2p is waarbij je ook nog aan het uploaden bent....).
 
1501116978.png



fiberpower noemt upc het... maar gaat echt fk snel nu.

helaas helft van huis moeten afbreken, omdat de vorige utp kabel niet meer werkte...

+ heb ik zwak verbinding (draadloos) boven... aangezien hier me spelcomputers staan, moet ik hier een oplossing voor zoeken.
 
al opgelost, heb me oude draadloos router gewoon boven geplaatst.... wel 2 verschillende wifi verbindingen in huis nu, maar werkt perfect..
 
Je moet anders ff zoeken in je routers of je iets van een repeater / repeater bridge functie kunt vinden oid, dan functioneren ze samen als 1.
 
ondertussen wel spijt van digi/fiber pakket van upc..

oude aansluitingen, werkten prima...

maar blijf problemen houden met internet, word er gewoon telkens vanaf gegooid...

onder tussen gedaan

Nieuwe cat5 bedrading getrokken (oude zou stuk zijn)
Router al tig keer gereset.
me eigen router ertussen uit gehaald, en kabel rechtstreeks de pc in.
andere PC
2 verschillende laptop's

en nou smeren ze me dus een monteur aan...

ik werk hier met versterkers, en splitters vanmezelf (waren fk duur) en die willen ze dus eruit gooien, om met hun spul te gaan werken + krijg ik nieuwe wandcontactdoos terwijl alles nu rechtstreeks loopt.

hoofdpijn...
 
Alles er tussen uit trekken en gewoon direct van aansluiting van buiten -> Modem -> PC. Dan in de gaten houden of er een probleem ontstaat tussen PC -> Modem, of Modem -> UPC. In je modem kan je wel in de gaten houden of je verbinding actief is. Kom je het modem nieteens in dan zou er weleens een probleem kunnen zijn in je ethernet verbinding. In dat geval even draadloos proberen of dat goed blijft werken.

Versterkers en zooi kunnen het signaal net zogoed verbeteren als verslechteren. Alles er tussen uit halen en je laptop naast je modem zetten.
 
zal zo dat even gaan proberen, al heb ik nu al een uur geen inet problemen meer... Volgens mij hadden ze bij upc gewoon een storing ofzo..

als weer gezeik krijg, ga ik jou methode toepassen.
 
Ligt er maar net aan hoe de marketing van de Provider is.

Maar bij de kabel is het puur om bandbreedte op de kabel zelf te sparen. Anders gaat de TV bandbreedte verloren.

Bij glas kan je met meerdere kleuren/hoeken schieten waardoor je veel meer bandbreedte kan sturen over een 1/10g fiber :)
 
Hmm ik had 20mb download en 20mb upload....

Met 50mb glasvezel.... Valt vies tegen..... Iemand die weet hoe dat kan?

(draadloos netwerk)
 
Back
Top