svenmans
Well-Known Member
Hallo allen,
Ik ben bezig met een volgende project; een rocket / next om te bouwen naar een LC. Een soort spitro zeg maar.
Zelf heb ik al enig wat ervaring met sleutelen aan scooters, natuurlijk kan ik nog bij leren, zoals ook met mijn volgende vraag.
Aangezien ik een aangepast subframe heb, ben ik genoodzaakt om te werken met een draaibare spruitstuk.
Omwille dit de eerste keer is dat ik met zo iets aan de slag ben, vroeg ik me af hoe maximaal je carbu schuin / recht mag staan?
In mijn geval staat mijn carbu bijna helemaal recht omhoog gericht. De vraag is kan dit kwaad? Wegens ik met het volgende probleem zit:
Het blok staat elke keer verzopen, elke keer ik het blok kijk staat de krukas te zwemmen in zijn benzine. Ook voor het starten geeft dit problemen op (als ik de benzine erin laat zitten), want zo moet ik elke keer met vol gas open een aantal vele keren kicken eenmaal het start.
Carbu heb ik helemaal uit gekuist, ook heb ik de vlotter + pen gecontroleerd en deze werkt naar behoren.
Alleen het stationair schroef zit nu helemaal ingedraaid om hem stationair te laten draaien, maar valt nog uit na een minuutje of 2 a 3.
Heeft dit nu allemaal te maken omwille de carbu zo recht staat dat de vlotter niet afsluit? Of ligt de oorzaak eerder aan een slechte carbu?
Setup is:
50cc DR
Ori krukas
Power 1 vario / 5gr rollen
2G koppeling / witte drukveer
Leovinci TT (voorlopig, komt terug een ori uitlaat onder denk ik)
17.5mm carbu, elektrische choke omgebouwd naar hand choke.
Sproeier 90 (momenteel)
Polini airboxfilter
Eenmaal rijdend merk ik enkel nog wat afstellingswerk ivm de sproeier. Het trekt mooi door tot zijn 60 en opeens houd hem in en blijft even op toeren hangen en kan ik enkel half gas nog verder rijden. Dit is kwestie van de sproeier af te regelen, alleen wil ik eerst het start (verzuip) probleem oplossen voordat ik hiermee verder aan de slag ga.
Ik ben bezig met een volgende project; een rocket / next om te bouwen naar een LC. Een soort spitro zeg maar.
Zelf heb ik al enig wat ervaring met sleutelen aan scooters, natuurlijk kan ik nog bij leren, zoals ook met mijn volgende vraag.
Aangezien ik een aangepast subframe heb, ben ik genoodzaakt om te werken met een draaibare spruitstuk.
Omwille dit de eerste keer is dat ik met zo iets aan de slag ben, vroeg ik me af hoe maximaal je carbu schuin / recht mag staan?
In mijn geval staat mijn carbu bijna helemaal recht omhoog gericht. De vraag is kan dit kwaad? Wegens ik met het volgende probleem zit:
Het blok staat elke keer verzopen, elke keer ik het blok kijk staat de krukas te zwemmen in zijn benzine. Ook voor het starten geeft dit problemen op (als ik de benzine erin laat zitten), want zo moet ik elke keer met vol gas open een aantal vele keren kicken eenmaal het start.
Carbu heb ik helemaal uit gekuist, ook heb ik de vlotter + pen gecontroleerd en deze werkt naar behoren.
Alleen het stationair schroef zit nu helemaal ingedraaid om hem stationair te laten draaien, maar valt nog uit na een minuutje of 2 a 3.
Heeft dit nu allemaal te maken omwille de carbu zo recht staat dat de vlotter niet afsluit? Of ligt de oorzaak eerder aan een slechte carbu?
Setup is:
50cc DR
Ori krukas
Power 1 vario / 5gr rollen
2G koppeling / witte drukveer
Leovinci TT (voorlopig, komt terug een ori uitlaat onder denk ik)
17.5mm carbu, elektrische choke omgebouwd naar hand choke.
Sproeier 90 (momenteel)
Polini airboxfilter
Eenmaal rijdend merk ik enkel nog wat afstellingswerk ivm de sproeier. Het trekt mooi door tot zijn 60 en opeens houd hem in en blijft even op toeren hangen en kan ik enkel half gas nog verder rijden. Dit is kwestie van de sproeier af te regelen, alleen wil ik eerst het start (verzuip) probleem oplossen voordat ik hiermee verder aan de slag ga.