Hoe plaats ik ze terug?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Sachs speedforce r 50cc 2T 2009


Ik ben mijn rem klauw aan het reviseren maar wat is de manier om de blokjes weer na montage op de rem schijf te krijgen?

Het is voor de voor rem. Achter moet nog.

De 2 schroeven rechts dat zijn borg pennen/ schroefjes die door de rem blokjes heb gaan.

De blokjes laten zich iets uit elkaar drukken maar niet genoeg.

Groetjes manu
 

Attachments

  • 15734907217829081890162476147496.jpg
    15734907217829081890162476147496.jpg
    220.9 KB · Views: 27
  • 15734909995258518799967898683649.jpg
    15734909995258518799967898683649.jpg
    261.4 KB · Views: 41
Advertisement - register to remove this

Zo erg ziet die klauw er ook niet uit.. Heb wel echt veel ergere gezien..

En het model, zou het echt niet weten.. Misschien een nieuw type grimeca of zo.. Anders vast en zeker een china exemplaar.

De klauw en blokjes zijn inderdaad goed. Het zijn die kuipjes die niet goed glijden. Ze komen er heel zwaar uit.

Zou ik dit kunnen op schuren zodat die wat beter past?

Of is het net als de zuiger bij de cilinder dat je de wand niet mag beschadigen?

Mij lijkt schuren geen probleem?!

EDIT eentje net onder handen genomen, lijkt nu mooi te schuiven in de klauw.

Heb gebruikt: 100-240-400-800. Laatste met water op geschuurd.
 

Attachments

  • 15746015007365799176630576905172.jpg
    15746015007365799176630576905172.jpg
    135.6 KB · Views: 4
  • 15746016918964937043224423091046.jpg
    15746016918964937043224423091046.jpg
    174.6 KB · Views: 6
Last edited:
Zo heb alles geprobeerd. Ik weet het probleem. Revisie set kost rond de 22 euro.
Mijn blokjes mogen ook vervangen worden. Nog eens 10/15 euro. Zit nog wel vlees aan!

Dan ga ik maar voor een nieuwe met remblokken alleen moet ik uitzoeken welke klauw het moet zijn. Voor is al helemaal gedaan.

Nu achter nog.
 
Schuren is niet zo heel slim.. En als je dat al doet, dan de keeringen eraf laten en met heel fijn nat schuurpapier doen eventjes en niet te lang..
En dan weer polijsten zodat het glad word.
 
Ook geprobeerd maar de cilinders komen scheef eruit tijdens op druk brengen.

Zat ook roest van binnen en buiten. De wand is ook niet meer de nieuwste.

En ik zag langs de kuipjes olie dus niet goed geschuurd denk ik. Toch wat te veel ageschuurd.

Dus ik hoop dat ik een andere vind. Gebruikt heb ik ze al gezien maar ik wil geen ouwe meuk.
 
Enigste wat ik op dit moment als advies kan geven is om langs een sachs dealer te gaan, misschien kunnen hun je verder helpen.
En advies voor de toekomst.. Koop een scooter waarvan er 4x zoveel van gemaakt zijn een bekende naam heeft en je zeker weet er onderdelen er voor kan vinden.
 
En advies voor de toekomst.. Koop een scooter waarvan er 4x zoveel van gemaakt zijn een bekende naam heeft en je zeker weet er onderdelen er voor kan vinden.

Is ook zo. Maar ik bouw deze op en heb daar bewust voor gekozen. Geen dagelijks te zien scooter. De techniek vind ik bij deze erg interessant.

Zo zit, de normaal uitziende gashendel, niet op de carburateur erg apart.

Het enige wat ik dus tot zo ver mis is een nieuwe achterremklauw.

Cilinder is vervangen, voor rem is klaar. Tot zo ver ik kan zien zijn de lagers goed bij het stuur, verder nog niet bekeken.

Heb er nog niet eens op gereden maar dat deed die ook niet.

Smeren, oppervlakte roest is verwijderd en gespoten.

Nog op de planning voor onder andere:

de carburateur
Aandrijving(vario, koppeling enz. )
Pakkingen maken
Enz.

Ik zou ook niet weten of er sachs dealers in Nederland zijn.

Dus op dit moment puur de achter klauw. Ik weet nu wel hoe zo'n rem klauw werkt!

Achterremklauw waar ben je? ;)
 
Heb je een elektrische start? Zo ja, dan moet er een bendix inzitten

Als je wil starten en je moet kicken moet toch je carterkap erop

Ik zal ff een foto maken, wacht:

Heb alles gelabeld en terug geplaatst.

Ja is puur electrisch starten. De kick moet ik nog in orde maken.

Ik heb het gevoel dat iets niet "aan grijpt"

De foto van de vario een koppeling:

Een foto van waar normaal bij onder andere een qmb139 de bendix zit.
 

Attachments

  • 15748499965741811155004153022143.jpg
    15748499965741811155004153022143.jpg
    378.9 KB · Views: 7
  • 15748500325868300068364073195786.jpg
    15748500325868300068364073195786.jpg
    268.5 KB · Views: 11
Ik zal ff een foto maken, wacht:

Heb alles gelabeld en terug geplaatst.

Ja is puur electrisch starten. De kick moet ik nog in orde maken.

Ik heb het gevoel dat iets niet "aan grijpt"

De foto van de vario een koppeling:

Een foto van waar normaal bij onder andere een qmb139 de bendix zit.

Ik zie dat je bendix wel vastzit met een beugel, wanneer je start hoort je bendix een stukje naar buiten te komen zodat hij de krans raakt.
Kijk of je je bendix kan bewegen.
 

Attachments

  • 15748499965741811155004153022143.jpg
    15748499965741811155004153022143.jpg
    549.4 KB · Views: 9
Aha! Is dat de bendix!!

Zal ik hem eruit halen en smeren? Of alleen smeren?

Kicken is nog geen optie.

Ik weet niet zeker of dit de exacte bendix is, het lijkt op een bendix.
Maar ik zal kijken of ie niet vast zit. Kijk ook even naar je starterkrans, is deze beschadigt? Je moet kijken naar je andere scooter.. veel scooters hebben dezelfde onderdelen achter de carterkap. (vergelijk dan wel 2t met 2t en 4t met 4t. Kan zijn dat de oliepomp anders zit ofs)
 
Ik weet niet zeker of dit de exacte bendix is, het lijkt op een bendix.
Maar ik zal kijken of ie niet vast zit. Kijk ook even naar je starterkrans, is deze beschadigt? Je moet kijken naar je andere scooter.. veel scooters hebben dezelfde onderdelen achter de carterkap. (vergelijk dan wel 2t met 2t en 4t met 4t. Kan zijn dat de oliepomp anders zit ofs)

Klopt helemaal maar ik moet nog iemand tegenkomen met dit type die er iets van kan zeggen.

Lastig wel.

@Giodam hoe doe je dat toch met die foto's en dat pijltje erbij?

Hoe doe ik dat?

V.w.b de "bendix" deze zit vast gemonteerd. Geen beweging.

De bendix lijkt een soort lipje te hebben waardoor die niet in 1 lijn ligt met de starterkrans. Ik heb daar nog niet eens aangezeten.

En nu krijg ik hem niet aan de praat.

Er is zuigkracht bij de opening van de bougie (zonder bougie natuurlijk)
Ook bij de carb. En uitlaat.

Vonk is ook nog niet optimaal.
 
Last edited:
Back
Top