Hoe opheffen kenteken zonder framenummer en kentekenpapieren

twism

Well-Known Member
Beste mensen,

Hopelijk zijn er wat mensen die ervaring hebben met het opheffen van kentekens.

Oudere topics van mij gingen nog over herinslag maar daar ben ik maar van afgezien.

Het framenummer is ruim 4 jaar geleden eruit gestraald, door een mis-communicatie.
Had het zelf niet afgeplakt en het bedrijf wat normaal industrieel coat werk doet is dit ook vergeten.

Erger is nog dat een klein jaar later de kenteken papieren in de wasmichine terecht zijn gekomen beide delen behalve het overschrijf bewijs.

Toendertijd gewoon altijd mee doorgereden en ben hiervoor nooit aangehouden.

Sinds ruim 2 jaar staat de scooter al stil in de schuur vanwege eigen auto.
Echter staat de scooter op me moeders naam en door haar no-claim korting van 75% betaal ik amper 40 euro verzekering per jaar.

Dus toch in de afgelopen 2 jaar 80 eu weggegooid.

Nu wil ik dus dit kenteken opheffen maar dat is makkelijker gezegd als gedaan.

de scooter staat inmiddels ruim 4 jaar op naam van mijn moeder, hoop dat dit een voordeel opleverd.

Weet iemand wat het RDW vraagt om in te leveren bij kenkteken opheffing?

MVG,
 
Advertisement - register to remove this

Eerst nieuwe papieren aanvragen. Dan via de zelfsloopregeling kenteken op laten heffen, dan moet je de papieren weer insturen naar het RDW.
 
Het aanvragen van nieuwe papieren is dus het probleem, omdat ik niet meer over het framenummer beschik.

Anders kon ik dus gewoon nieuwe papieren aanvragen, en hiermee naar het politiebureau voor herinslag.
 
Je hebt geen framenummer nodig hoor? Enneh de politie gaat al helemaal geen nieuw nummer inslaan! daarvoor moet je bij een RDW keuringsstation zijn.

Je kunt online via rdw.nl nieuwe papieren aanvragen, wel heb je hiervoor je DigID account nodig.

Zelf gehad met een auto welke verkocht was maar op een rare manier het overschrijvingsbewijs (belangrijkste deel) kwijt was, via rdw.nl nieuwe papieren aangevraagd en kreeg netjes 3 dagen later nieuwe complete kentekenpapieren (ca 30 euro).

En anders een zwerver aanspreken en vragen of hij 50 euro wil verdienen, kenteken op zijn naam zetten en voila :W :p (niet netjes natuurlijk haha)
 
Ik weet dat de politie geen herinslag doet maar de politie moet wel hiervoor goedkeuring geven voordat de rdw het framenummer er opnieuw zou kunnen intikken.

Ben zelf 2 jaar geleden langs een rdw station gereden en heb het probleem uitgelegd. Hun mochten het framenummer dus niet prijsgeven.
Ook heeft mijn vader met de verzekering gebeld en hun zeggen niet te beschikken over het frame nummer.

Toendertijd (2jaar geleden) hebben mijn vader en ik er intensief achteraan gezeten en wij hebben dit dus niet voorelkaar gekregen. i.v.m. met het niet beschikken over een framenummer.

Ik zal van het weekend mijn moeder laten inloggen via digi-d aangezien het kenteken op haar naam staat. ( maar meen mij te herinneren dat wij dit 2 jaar geleden ook al hebben geprobeerd.

Mocht dat dus wel lukken met het aanvragen van nieuwe papieren, dan kan ik dus gewoon langs het politiebureau gaan voor goedkeuring van herinslag en dan is ook het hele probleem voorbij en hoeft het kenteken niet opgeheven te worden.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Verzekering heeft je framenummer, gewoon langsgaan met identificatie (in dit geval je moeder meeslepen dus). Daarna ga je naar https://vvk.rdw.nl/ en vraag je nieuwe papieren aan.

Niet dat hele verhaal ophangen, gewoon zeggen dat je de papieren kwijt bent en het framenummer nodig hebt om nieuwe papieren aan te vragen. Met je moeder + haar identificatie bij je moet dat echt geen probleem zijn.
 
Back
Top