Levi,
het is toch makkelijk te controleren of je oliepompje lekt.
Trek gewoon de olieleiding los van je carburateur of spruitstuk en hang het uiteinde in een bekertje.
Initieel zal de olie eruit lopen die nog in het slangetje zit, maar daarna moet het gedruppel stoppen.
Vervang het bekertje voor een nieuwe schone en laat de scooter zo gedurende een nachtje of een langere periode staan.
Je ziet dan vanzelf of er nog olie lekt door de pomp op het moment dat de motor niet draait.
Simpel toch, weinig moeite maar je moet het wel doen!!!
Een topic starten met weinig gegevens en afgaan op de mening van een garage van 5 km verderop die je scooter niet eens gezien heeft, heeft weinig zin.
Dus je eerst verdiepen in de materie, daarna uitzoeken waar het slechte starten nu echt vandaan komt en daarna pas handelen of zaken aanpassen of repareren.
Wil je er zelf geen moeite in steken, dat kan, breng hem dan naar een goeie dealer en laat hem repareren.
En waarom altijd beginnen met het afkoppelen van de oliepomp dit soort acties begrijp ik niet, maakt je scooter minder waard en brengt een hoop gedoe met zich mee.
Probeer eerst uit te zoeken waarom de pomp lekt en repareer hem of vervang hem voor een nieuwe.
Want rondrijden met een fles olie in je scooter en bij elke tankbeurt staan te rekenen, afmeten en mengen is ook niet ideaal.