Hoe Oliepomp verwijderen?

Hallo, mijn scooter wil de laatste tijd niet meer starten en heb gebeld naar de garage en die zeggen dat mijn oliepomp doorloopt en niet meer goed werkt. Ik wil dus mijn oliepomp eraf gaan halen. Hoe doe ik dat zonder allemaal kappen dr af te moeten halen (behalve de buddy dan) dus hoe verwijderd ik mijn oliepomp? Ik heb een 2takt met een 70cc cilinder.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Levi,

In je andere topic heb ik je dit ook al gestuurd:

Helaas hebben wij geen glazen bol waarmee we kunnen zien wat voor scooter jij hebt dus we kunnen onmogelijk weten hoe het los moet op deze manier.
 
Ik heb een pgo rodoshow met een 70cc cilinder. Heeft ongeveer 10.000 km gelopen. Ik kan ook even een foto sturen?
Post automatically merged:

Heb hm 2e hands gekocht en heb voor het laatst aan de carburateur gezeten
 
Post automatically merged:

Heb hm 2e hands gekocht en heb voor het laatst aan de carburateur gezeten
Als je voor het laasts aan de carbu hebt gezeten zal het probleem daar zitten, wat heb je aan de carbu gedaan?

Ik vind het knap dat je scooterboer op afstand kan zien dat je oliepomp doorloopt en daarom je scooter niet start, ik heb hier nog nooit van gehoord.
 
Heel eerlijk als je garage zegt dat je mengsel te dik wordt dan zou ik daar ook niet terug komen.

als hij roept dat het te vet wordt oké maar dat kan je nooit telefonisch beoordelen.

ik denk eerder dat je algehele mengsel of afstelling na het monteren van je carburateur niet optimaal is. Ik zou je adviseren om zelf kennis op te doen over het afstellen of naar een goede dealer te gaan.
 
Levi,

het is toch makkelijk te controleren of je oliepompje lekt.
Trek gewoon de olieleiding los van je carburateur of spruitstuk en hang het uiteinde in een bekertje.
Initieel zal de olie eruit lopen die nog in het slangetje zit, maar daarna moet het gedruppel stoppen.
Vervang het bekertje voor een nieuwe schone en laat de scooter zo gedurende een nachtje of een langere periode staan.
Je ziet dan vanzelf of er nog olie lekt door de pomp op het moment dat de motor niet draait.

Simpel toch, weinig moeite maar je moet het wel doen!!!

Een topic starten met weinig gegevens en afgaan op de mening van een garage van 5 km verderop die je scooter niet eens gezien heeft, heeft weinig zin.
Dus je eerst verdiepen in de materie, daarna uitzoeken waar het slechte starten nu echt vandaan komt en daarna pas handelen of zaken aanpassen of repareren.

Wil je er zelf geen moeite in steken, dat kan, breng hem dan naar een goeie dealer en laat hem repareren.
En waarom altijd beginnen met het afkoppelen van de oliepomp dit soort acties begrijp ik niet, maakt je scooter minder waard en brengt een hoop gedoe met zich mee.

Probeer eerst uit te zoeken waarom de pomp lekt en repareer hem of vervang hem voor een nieuwe.
Want rondrijden met een fles olie in je scooter en bij elke tankbeurt staan te rekenen, afmeten en mengen is ook niet ideaal.
 
Last edited:
Back
Top