Hoe monteer ik een uitlaat?

Hidey,

Dit zal wel de grootste noob vraag ooit zijn.
Maar het is echt waar. :)
Ik weet niet hoe ik een uitlaat monteer.
Het hele frame zit ervoor + natuurlijk de kappen maar dat lukt me wel om eraf te halen. Bougie kom ik ook niet bij met bougiesleutel.
+ die boutjes bij de uitlaatpoort is verroest. Zitten die boutjes trouwens bij een nieuwe uitlaat of moet ik die los kopen.
Of moet ik het hele motorblok eronderweg halen.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

je kappen eraf zal wel niet nodig zijn hoogstend je onderste, je kan nieuwe bouten kopen ik weet niet zeker of ze erbij zitten ene x wel andere x niet voor de rest je haalt je oude uitlaat los bij de ophanging en als het goed is bij de cilinder draai je 2 schroefjes eruit nu kan je, je nieuwe eronder zetten vergeet niet je pakking nu draai je m vast bij de cil en de ophanging en als het goed is moet het zo lukken :)

edit: misschien is er wel een how-to te vinden voor deze ultieme n00b vraag :p bij het beginners forum
 
meestal is het niet nodig om kappen eraf te halen ( weet niet wat voor scoot je heb dus zou het bij jouw scoot zo niet weten) maar als je de kappen eraf haalt moet je er gewoon bijkunnen.
draai de moertje los bij de cilinder en daarna bij de ophanging. (als ze vast zitten gebruik wat kruipolie)
pak die nieuwe uitlaat en doe precies het omgekeerde. Gebruik gewoon de oude moertjes en draai hem weer netjes vast. het hele blok eronderweg halen lijkt mij niet nodig


edit/ net te laat... edit/
 
En je hebt een morini blok, dus zit de flens recht. Is een stuk makkelijker dan die irritante scheven mina's en pia's waar je de flens overheen moet schuiven en waar het blok in de weg zit. En bij een SR hoef je geen kappen weg te halen. suc6
 
ok, thx voor de antwoorden. Dit is idd toch wel de ultieme noob vraag ;) Maarja, ik had ook al ff gekeken bij de scooter want ik wou dit liever niet vragen, maar die boutjes zitten best ver en misschien was er een handigheidje voor ofzo die ik nog niet wist. :)
 
Back
Top