hoe moet ik deze sirene aansluiten???

yves88

Well-Known Member
heeyzz

k heb een vraagje...
k heb een sirene gekocht voor in me scoot (zo`n soort politiesirene)

nou wil ik weten hoe ik hem moet aansluiten.

op de verpakking staat dat ik een relais moe gebruiken.
ik weet hoe een relais eruit ziet, maar ik heb geen idee hoe k het zou moeten aansluiten.

dus. wie kan mij precies uitleggen hoe ik de claxon aan moet sliten???
dus vanaf de + en -pool van de sirene tot aan de + en - pool van de accu.

het zijn dus 2 sirenes..... een voor hoge en een voor lage tonen.

dit is de gebruiksaanwijzing en de sirene
1d_1_b.JPG

gebruiksaanwijzing.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Je gaat van de min pool van de accu naar de drukknop, dan van de anderekant van de drukknop naar poot 85 van je relais, dan ga je van poot 30 naar poot 86 op je relais en dan via de zekering naar de + pool van je accu. dan ga je van poot 87 op je relais naar de + van je luchthoorn. de luchthoorn schroef je neem ik aan op het frame dan is een min draad niet nodig.

hoop dat het zo beetje duidelijk is zo niet pm me je msn even dan regelen we het via msn.
 
carson said:
Je gaat van de min pool van de accu naar de drukknop, dan van de anderekant van de drukknop naar poot 85 van je relais, dan ga je van poot 30 naar poot 86 op je relais en dan via de zekering naar de + pool van je accu. dan ga je van poot 87 op je relais naar de + van je luchthoorn. de luchthoorn schroef je neem ik aan op het frame dan is een min draad niet nodig.

hoop dat het zo beetje duidelijk is zo niet pm me je msn even dan regelen we het via msn.

die poten van het relais, staan die nummers op het relais zelf????
 
In deze schaleing gaan beide 'toeters' tegelijkertijd af. Lijkt me leuker als ze omstebeurt gaan. Dan zou je een relais van een knipperlicht kunnen gebruiken.
 
ja dat is wel een iede ja dan heb je eerst de hoge toon en dan de lage toon maar dan komt er wel meer bij kijken want een relais van een knipperlicht is volgens mij geen wisssel maar maak. Dan zo je vanaf je knipper relais naar een wissel relais moeten dan denk ik en daar voor nog weer een gwn relais want anders gaat hij altijd af. maar het is wel mogelijk ja.
 
idd. want als je een knipperlicht relais erin zet dan gaat hij gewoon aan en uit!!
maar hoe kan k er dan voor zorgen dat hij eerst high en dan low doet???
 
ff snel off-topic;)

ik heb een toeter van een seat ibiza gekocht ma als ik um aansluit en ik toeter 1 keer slaat mun zekering erdoor.... Wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt
 
met een wisselrelais haal je toch gewoon stroom eraf..... dus dan gaan gewoon beide horns aan en beide uit!!!

ik bedoel dat eerst high aan gaat en dan low.......
 
Z€NITHM@N RS said:
ff snel off-topic;)

ik heb een toeter van een seat ibiza gekocht ma als ik um aansluit en ik toeter 1 keer slaat mun zekering erdoor.... Wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt

wat voor zekereing???

denk sterkere zekering pakken!!!
 
Z€NITHM@N RS said:
ff snel off-topic;)

ik heb een toeter van een seat ibiza gekocht ma als ik um aansluit en ik toeter 1 keer slaat mun zekering erdoor.... Wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt
Hem via een relais aansluiting via een aparte zekering op je accu.
Sluit hem maar eens aan op de aansluiting van je startmotor, dan doet ie t wel ;)
 
mat een wissel relais kan dit wel dan doe je high bijfvoorbeeld op maak en low op verbreek of anders om. Maar dan moet je er ook nog iets bij hebben die pulsen geeft om hem te wisselen dit kan dan dus met je knipperrelais. Dan gaan ze om en om.
 
Betekend dus dat er ergens kortsluiting ga er dus geen sterkere zekering in doen want dan kunnen er andere dingen door branden dan de zekering controleer je verbindingen!!
 
Das helemaal geen kortsluiting. Die toeter strekt gewoon meer spanning, waardoor de zekering weg smelt. Dat is precies waar die zekering voor bedoeld is.
Inderdaad geen hogere zekering erin douwen. Als je dan wél een keer kortslutiing hebt kan je al je lampjes gaan vervangen.
 
Back
Top