Hoe mijn aerox harder laten klinken?

Joris_aerox076

Well-Known Member
Mijn aerox klinkt meestal niet zo hard, heb een stage 6 pro replica terugloper en die begon na een jaartje iets harder te klinken maar toch nog niet echt lekker hard zegmaar.

Heb nou een gebruikte leovince tt terugloper erbij gekocht die ook nog vrij nieuw is, was volgens mij 500 km mee gereden.
Zoals ik heb vernomen klinken die leovince teruglopers meestal wel hard, maar bij mij klinkt hij niet zo hard.

Hoe kan ik mijn aerox lekker hard laten klinken en laten knetteren zegmaar?
 
Advertisement - register to remove this

Uitlaat pakking weg halen klinkt als een lekke uitlaat en klinkt dus gewoon slecht.

Je zou voor een openlucht filter kunnen kijken of je demper voering verminderen/verwijderen
 
Zou de pakking er niet tussen uit laten
Dan rijd hij voor geen meter meer
Zal er een open air filter op zetten en de vulling uit de demper halen
Dan maakt hij genoeg herrie
Let wel op als ze je aan houden met dat geluid
Heb je een wok te pakken
 
Zou de pakking er niet tussen uit laten
Dan rijd hij voor geen meter meer
Zal er een open air filter op zetten en de vulling uit de demper halen
Dan maakt hij genoeg herrie
Let wel op als ze je aan houden met dat geluid
Heb je een wok te pakken
Als je volledig de isolatie vulling uit je demper haalt klinkt hij niet mooi meer toch? Is het niet beter om er een klein gedeelte uit te halen?
 
Meningen verschillen;) mijne klonk al altijd aan de zachte kant dus ik wil nu wat harder geluid hehe;D

Ik snap alleen de logica nog niet? Mijn doel was altijd mijn scooter juist zo hard mogelijk te laten lopen. Geluid vond ik juist onhandig, want daardoor viel ik op. Met de huidige wetgeving waardoor je een WOK krijgt wordt het gauw een hele dure grap. Maar mijn grootste bezwaar is gewoon dat de oplossingen die meer geluid veroorzaken vaak gewoon nadelig waren voor prestaties (getest met een vermogenstestbank).

Kan je nou een filmpje linken van het geluid wat je bedoelt?
 
Ik snap alleen de logica nog niet? Mijn doel was altijd mijn scooter juist zo hard mogelijk te laten lopen. Geluid vond ik juist onhandig, want daardoor viel ik op. Met de huidige wetgeving waardoor je een WOK krijgt wordt het gauw een hele dure grap. Maar mijn grootste bezwaar is gewoon dat de oplossingen die meer geluid veroorzaken vaak gewoon nadelig waren voor prestaties (getest met een vermogenstestbank).

Kan je nou een filmpje linken van het geluid wat je bedoelt?
Die staat in mijn gallerij, heb je e-mail voor me?
 
uploaden op youtube en dan unlisted zodat hij prive blijft behalve voor de mensen aan wie je de link geeft? Die kan je dan hier plaatsen of embedden :)
 
Snap niet dat die stage 6 replica niet genoeg herrie maakt ?
Heb hem zelf ook onder 1 van m'n scoots maar met originele demper is het een drama qua lawaai!
Ik vind/vond het niks dus heb er een andere demper op gebouwd. (nu lekker stil)

Voor meer lawaai, verwijder de demperwol of segmenten en boor de gaatjes in de demper op naar 5 mm.
Op deze manier gaat het dan echt knetteren....

Zo niet! Rest er niks anders dan een dikke 70cc te monteren om het geluid naar een hoger level te tillen.
Maar goed, op straat is dit niet zo handig aangezien men ook de geluiden in en om de nabijheid dient te horen.
Veiligheid gaat wel voor alles wat dat betreft!

Maar dit moet men zelf inschatten uiteraard.
(is geen verplichting, maar het kan een hoop ergernis en boetes voorkomen)
 
Last edited:
uploaden op youtube en dan unlisted zodat hij prive blijft behalve voor de mensen aan wie je de link geeft? Die kan je dan hier plaatsen of embedden :)
Ik kon hem niet uploaden op youtube, hij staat al heel lang in mijn gallerij en mijn telefoon doet raar dus hij geeft een foutmelding bij uploaden.... ‍♂️
 
Snap niet dat die stage 6 replica niet genoeg herrie maakt ?
Heb hem zelf ook onder 1 van m'n scoots maar met originele demper is het een drama qua lawaai!
Ik vind/vond het niks dus heb er een andere demper op gebouwd. (nu lekker stil)

Voor meer lawaai, verwijder de demperwol of segmenten en boor de gaatjes in de demper op naar 5 mm.
Op deze manier gaat het dan echt knetteren....

Zo niet! Rest er niks anders dan een dikke 70cc te monteren om het geluid naar een hoger level te tillen.
Maar goed, op straat is dit niet zo handig aangezien men ook de geluiden in en om de nabijheid dient te horen.
Veiligheid gaat wel voor alles wat dat betreft!

Maar dit moet men zelf inschatten uiteraard.
(is geen verplichting, maar het kan een hoop ergernis en boetes voorkomen)
Dat is wel een hoop werk al die gaatjes naar 5 mm boren, weet je hoeveel gaatjes dat zijn? Hahaha, maar weet je zeker dat hij dan lekker gaat knetteren?
 
Back
Top