Hoe meet ik dit op?

Manu76

Burn and rise...
Voor mijn project, yamaha neos 2005 wil ik wat speednuts + Parkers bestellen om de kappen te bevestigen want er missen er heel wat. (Waren veel tyrips aanwezig)

Maar hoe weet ik welke maat ik nodig heb? Hoe meet ik dat op? Er zijn best veel maten. Van klein tot groot.

Ik hoor het graag want ik heb geen zin om te bestellen als het achteraf niet past of te klein/ groot zijn.

Voor diegene die niet weten wat speednuts / parkers zijn, zie foto
 

Attachments

  • img_1600600115199.jpg
    img_1600600115199.jpg
    162.9 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Door een bestaande eruit te draaien en opmeten.

Maar als jij m5 speednuts besteld, dan neem de gewoon ook een m5 schroef in de lengte die je nodig hebt.

Dank voor je antwoord,

En dan de breedte of de hoogte opmeten? Als ze te breed zijn passen ze niet.

Te lang lijkt me ook niet goed. Zijn deze nuts ook in de bouwmarkt te krijgen denk je?
 
Ik zou opmeten wat je nu hebt. Dat is het meest zinnige. Dan kan je ook meteen de schroef opmeten om te kijken welke maat het is. Je meet de breedte (de M maat) over de draad.

Stel je schroefdraad is circa 5m dik, en 2 cm lang (niet de kop meemeten), dan heb je bv een M5x20 schroef nodig.
 
ik denk dat manu het over de breedte en hoogte van het blokje/clipje heeft, en niet het gat. Denk wel dat deze maat redelijk standaard is, dus alleen de maat van t gat zou goed genoeg zijn.
Ik heb ze nooit in de bouwmarkt zien liggen
 
Back
Top