hoe maak ik mijn aerox 50cc uit 2005 sneller

yamahaaerox50

New Member
hallo ik had een vraag maar ik kon het antwoord niet hier ergens vinden.

ik heb een 50cc aerox 2takt uit 2005 en hij gaat maar 65kmu maar ik wil dus wel iets harder gaan en ik heb ook een paar setups geprobeerd maar hij wilt niet harder heeft iemand enig iedee hoe ik het maximale vermogen er uit kan halen want ik hou ook nier me vrienden met 50cc bij alvast bedankt en hieronder me setup!

setup
standaard carb
sito plus uitlaat
sproeier 72
malossi luchtfilterelement
1500rpm trekveren
standaard drukveer
volgensmij 5,5 gram vario rollen
beetje oude standaard riem
standaard koppeling
 
Advertisement - register to remove this

Is je uitlaat ontgrenst? sportvario helpt ook weleens met snelheid. en als je vsnaar oud is zou ik daar ook gewoon lekker een nieuwe indoen.

Sproeier lijkt me aan de kleine kant, wat voor kleur is je bougie?
 
Is je uitlaat ontgrenst? sportvario helpt ook weleens met snelheid. en als je vsnaar oud is zou ik daar ook gewoon lekker een nieuwe indoen.

Sproeier lijkt me aan de kleine kant, wat voor kleur is je bougie?
ja me uitlaat is wel ontgrenst en me bougie heb ik laatst vervangen maar was gewoon de goeie kleur, maar wat voor maar sproeier zou ik er het beste in kunnen doen en bedankt voor de reactie.
 
Als je bougie de 'goede kleur ' is heb je al de goede sproeier erin.
Ja maar ik had hiervoor een sproeier 66 en hij was ook koffie bruin dus volgensmij als ik die lucht schroef genoeg open zet voor hoeveel benzine er komt hoort het toch goed te zijn?? Maar zou een 70cc anders ook een goeie optie kunnen zijn ?
Alvast bedankt
 
Ja maar ik had hiervoor een sproeier 66 en hij was ook koffie bruin dus volgensmij als ik die lucht schroef genoeg open zet voor hoeveel benzine er komt hoort het toch goed te zijn?? Maar zou een 70cc anders ook een goeie optie kunnen zijn ?
Alvast bedankt
70cc is zeker een goede optie! Had je al wat in gedachten welke cilinder / setup je wilt?
 
Ik dacht aan de dr 70cc cilinder maar ik weet niet wat ik dan nog meer er aan zou moeten veranderen
Ja das een prima cilinder, Zal wel een 17,5 mm carb halen. Drukveer misschien wit / geel van malossi. Rollen moet je ook even kijke denk tussen de 3-5 gram. Sproeier zal rond de 80-100 liggen. Sito plus kan prima op dr70. als je nog meer vermogen wilt kan je nog een yasuni r halen. of eventueel een malossi multivar (of polini)
 
Ja das een prima cilinder, Zal wel een 17,5 mm carb halen. Drukveer misschien wit / geel van malossi. Rollen moet je ook even kijke denk tussen de 3-5 gram. Sproeier zal rond de 80-100 liggen. Sito plus kan prima op dr70. als je nog meer vermogen wilt kan je nog een yasuni r halen. of eventueel een malossi multivar (of polini)
Oke, bedankt voor je hulp man ik ga dan even wat onderdelen bestellen en zien hoe het werkt nogmaals bedankt
 
70cc is leuk om niet op te vallen samen met die sito plus uitlaat. Zodra je een Yasuni R erop zet val je op bij de politie ;)
En in combinatie met een nieuwe v-snaar, halfpoulie (mocht de oude gegroefd zijn) en sport vario kom je al een heel eind.

Oja en afstellen is belangrijk en neem je tijd ervoor.
Ik zou beginnen met een witte drukveer, alleen als de v-snaar slipt zou ik er een gele in doen
Verder rolletjes ietsje lichter naar de 5.0 gram is al een goede eerste stap en sproeier is gewoon beetje aanvoelen. Ik denk als je eerst 80 erin stopt dat je dan al een heel eind bent.
 
70cc is leuk om niet op te vallen samen met die sito plus uitlaat. Zodra je een Yasuni R erop zet val je op bij de politie ;)
En in combinatie met een nieuwe v-snaar, halfpoulie (mocht de oude gegroefd zijn) en sport vario kom je al een heel eind.

Oja en afstellen is belangrijk en neem je tijd ervoor.
Ik zou beginnen met een witte drukveer, alleen als de v-snaar slipt zou ik er een gele in doen
Verder rolletjes ietsje lichter naar de 5.0 gram is al een goede eerste stap en sproeier is gewoon beetje aanvoelen. Ik denk als je eerst 80 erin stopt dat je dan al een heel eind bent.
oh oke maar zal ik dan de rollen,sproeier,vsnaar en druk veer doen voor dat ik de 70cc doe of er na want ik denk dat de v-snaar sowiso moet vervangen maar is het dan ook slim om gelijk de druk veer en variorollen te doen of hebben die niet veel zin bij een 50cc. en de sproeier 80 zou dat nog goed kunnen met de standaard carbrateur en 50cc want ik heb wel gezien dat mensen sproeier 86 bij een 50cc hadden ofzoiets maar ga ik daar wat van merken met een 50cc. want anders vervang ik al die dingen deze week nog aangezien die we iets goedkoper zijn dan een 70cc en als ik dan wel echt het volle potentieel er uit kan krijgen lijt dat mij ook wel prima tot dat ik echt nog sneller wil. is het misschien niet slimmer om een paar verschillende rollen te proberen over de weken zoal de eerste week 5g proberen en dan de week er na of aan thet einde 4g of is dat niet verstandig?
alvast bedankt en bedankt voor uw reactie!
 
Back
Top