Hoe maak ik me originele cil sneller?

Aprilia/Aerox

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb dus een aerox met volgende setup:

Ori cil
ori carb
hebo vario met 4.2 gram rollen
leovinci uitlaat

Hij gaat goed maar trekt niet eens ie een bergop ziet, dit is omdat hij eens een vastloper heeft gehad...
Ik ga er dus een nieuwe zuiger inzetten + laten honen en ik dacht mss dat ik dan direct de cil iets sneller zou kunnen maken...

Er bevindt zich aan de uitlaatpoort een halve maan, indien ik deze weghaal, gaat het verschil dan groot zijn?

Of wat kan ik anders nog doen?


MVG Thierry
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon aan je dealer vragen wat voor spul hij heb liggen. Laatst had ik ook een stnd 50 AC nodig. Op internet allemaal 100 euro. Maar bij dealer hadden ze er een voor 50 euro ofzoiets. Maja dan heb je ook een merkloos ding van misschien ook wel slechtere kwaliteit. Als je een goed cilindertje wil zal je toch minimaal wel 100 euro moeten betalen hoor. Of 2de hands natuurlijk;)
 
melf #50 said:
de uitlaatpoort bewerken heeft 0,0 nut , ik heb het zojuist met de scooter van mijn vriendin getest (aerox , net gereviseerd en gehoond) , de halve maan weghalen scheelt gewoon 0,0 , ik wou namelijk weten wat er gebeurd als je het met std uitlaat doet , heb het al eens met std cilinder en snelle pijp gedaan maar dat was ook nog exact hetzelfde erna....

dus die halve maan weghalen is gewoon onzin...

de uitlaatpoort bewerken kun je beter ook niet doen , aangezien hij dan wel sneller gaat lopen maar je meer toeren moet draaien om weg te komen en heb je juist minder trekkracht van onderuit...

tja , waarom loopt de cilinder zomaar vast? denk dat je je dat eens miet gaan afvragen, mischien is dat ook de oorzaak dat ie niet goed trekt , te kleine sproeier mischien ? en bergop mag je ook niet teveel verwachten , ga bij jezelf maar na als je bergop moet lopen ;)

en wat voor leovince heb je? zit nogal verschil in per model...

je kunt het beste gewoon je cilinder laten honen + nieuwe zuiger , dan goed afstellen , want een mina hori lc met std cilinder en Leovince uitlaat moet lekker kunnen trekken en zeker in combinatie met Hebo vario....

wat voor drukveer bijv..?

onzin

ik heb t ook is met mijn std. cilinder gedaan en hij reed harder en was sneller bij ze top!
het scheelde idd niet extreem veel maar 0,0 is gewoon onzin!
had std. cilinder (gebeund)
std. carb
std overbrenging
Airforce uitlaat ( hele oude uitlaat)
en reed veel scooters met een andere uitlaat er makkelijk uit... won t op top van een 50 snel ( giet)
zegt natuurlijk vrij weinig want het kon ook aan hun afstelling liggen maar op de digi teller scheelde t wel degelijk wat
 
ik heb de ervaring dat het gewoon niet werkt...

mja , een "snelle" 50 giet hoeft zeer zeker niet snel te zijn , beetje stomme vergelijking , aangezien een "snelle" 50 namelijk vaak juist minder snel loopt dan std cilinder...

reed met std aerox en bidalot S2 altijd 110 @ oude type aerox teller , daarna met sr lc weer en met malguti en Samba @ digi teller std malaguti 99 en de rest weet ik niet omdat ie niet verder gaan , en dan vergelijk je het met bijv. malossi of polini 50 die dan een keer 100 op de teller lopen met meer toeren ,enigste wat die doen is iets feller optrekken..

ik heb vaak genoeg mensen bij me gehad die zelf de poort hadden bewerkt omdat ze dachten daarme sneller te gaan , , en dan bleek dan ook dat mijn scooters gewoon sneller waren omdat ik er niet aan klooide maar gewoon netjes afstelde , zodra je begint te klooien loopt het vaak alleen maar minder...
 
melf #50 said:
ik heb de ervaring dat het gewoon niet werkt...

mja , een "snelle" 50 giet hoeft zeer zeker niet snel te zijn , beetje stomme vergelijking , aangezien een "snelle" 50 namelijk vaak juist minder snel loopt dan std cilinder...

reed met std aerox en bidalot S2 altijd 110 @ oude type aerox teller , daarna met sr lc weer en met malguti en Samba @ digi teller std malaguti 99 en de rest weet ik niet omdat ie niet verder gaan , en dan vergelijk je het met bijv. malossi of polini 50 die dan een keer 100 op de teller lopen met meer toeren ,enigste wat die doen is iets feller optrekken..

ik heb vaak genoeg mensen bij me gehad die zelf de poort hadden bewerkt omdat ze dachten daarme sneller te gaan , , en dan bleek dan ook dat mijn scooters gewoon sneller waren omdat ik er niet aan klooide maar gewoon netjes afstelde , zodra je begint te klooien loopt het vaak alleen maar minder...

Amai, 110 @ teller met die standaard cil is idd niet mis, ik hoop dat ik de 80 haal met me zx en goed afgesteld...

Ow ja, zaterdag komt de nieuwe zuiger, zuigerveren, pakkingen erin en cil wordt natuurlijk eerst gehoond => HOERA!!!
 
melf #50 said:
mijn vriendin haalde met een zx ongeveer 90 @ teller , zx is niet zo snel over het algemeen..

tja , dan is de cilinder iig fris :)

Hehe, fris zal ie wel zijn jah...

Als ik 90 haal op platte baan en hij blijft trekken in een bergop dan ben ik al superblij...
 
Aprilia/Aerox said:
Hehe, fris zal ie wel zijn jah...

Als ik 90 haal op platte baan en hij blijft trekken in een bergop dan ben ik al superblij...


en anders mischien een nrxje op de kop zien te tikken ,vind ik altijd wel wat beter lopen , en heb je ook al voor 25e :) , als je btje rondkijk . maar honen ,het zal wel wat helpen , en tis gwoon belangrijk dat je goed afsteld, mischien dat je ook andere trekveren moet nemen , ,

veel suc6 iig
 
nrx is een kutpijp , veel toeren weinig koppel onderin , dat moet je nou net niet hebben bergop...

nrx is zowieso een klotenpijp , hij word alleen maar aangeprezen omdat ie in de scootin ooit als goed werd bevonden maar in werkelijkheid zijn de prestaties gewoon teleurstellend voor die prijs , een tecnigas next scoort net zo goed (dan wel beter) voor minder geld....
 
neem dan een yasuni R
Die heb ik gehad op mn aerox met std cil, die liep 90 op motorteller en trok al een beest (je kon er burns op de straat mee trekken) maar ben nu weer std gaan rijden want ik had 1,9 kw op de rollenbank, maar ik ging berg op toen ook over de 80 :p

iig succes met je cil en het afstelle
 
Back
Top