Hoe maak ik me originele cil sneller?

Aprilia/Aerox

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb dus een aerox met volgende setup:

Ori cil
ori carb
hebo vario met 4.2 gram rollen
leovinci uitlaat

Hij gaat goed maar trekt niet eens ie een bergop ziet, dit is omdat hij eens een vastloper heeft gehad...
Ik ga er dus een nieuwe zuiger inzetten + laten honen en ik dacht mss dat ik dan direct de cil iets sneller zou kunnen maken...

Er bevindt zich aan de uitlaatpoort een halve maan, indien ik deze weghaal, gaat het verschil dan groot zijn?

Of wat kan ik anders nog doen?


MVG Thierry
 
Advertisement - register to remove this

die halve maan zal niet veel verschil maken... je kunt de cilinder laten tunen bij een tuner dit gaat wel ten koste van de betrouwbaarheid van de cilinder...
 
SliderRachid said:
uitlaatpoort kan je iets vergroten als die kleiner is dan het stuk van de uitlaat dat erop komt te zitte..

K, de uitlaat is een mooi rond gat en die halve maan neemt dan de helft weg denk ik zo...

?

Maakt een hoon na een vastloper zoveel verschil?
Want compressie heb ik hoor, 1sec op de top duwen en hij start...
 
areaarea said:
nee das waar maar als je het tunen wilt laten doen ben je ws wel meer kwijt als een 50 snel

Als het alleen de uitlaatpoort is die iets groter moet doe ik het zelf met de frees hier op mijn gemak, dan kan ik niets stuk maken he, dan mooi polijsten en dan hopen dat het iets doet he...

MVG
 
areaarea said:
nee das waar maar als je het tunen wilt laten doen ben je ws wel meer kwijt als een 50 snel

wat is dat nou weer voor onzin :L
hangt er vanaf hoever je hem wil tunen... en niet alleen twins en koopmans tunen hoor er zijn nog zat andere goedkopere tuners die ook goed werk leveren.
 
maar een 50 snel hoeft ook niet duur te zijn en aangezien hij zegt dat veren+zuiger al 28 euro kosten, betaal je voor het honen ook nog 10/15 eur zit je al op de 40 eur.
dan nog tunen....

reken maar uit
 
areaarea said:
maar een 50 snel hoeft ook niet duur te zijn en aangezien hij zegt dat veren+zuiger al 28 euro kosten, betaal je voor het honen ook nog 10/15 eur zit je al op de 40 eur.
dan nog tunen....

reken maar uit

Neuh, honen kost me niks, laat ik doen op me vriend z'n stage @ garage...
En als ik alleen de uitlaatpoort iets breder moet maken, kost me dat ook niks he...

MVG
 
SliderRachid said:
het zal niet veel schelen hor.. dat kan ik je alvast zeggen... kep het zelf ook nog niet getest... maar een maat van me had het er over

Mja, ik wil wel best een snelle 50 kopen, maar dan geen nieuwe want das te duur en een goede volledige 2dehandse vind je al moeilijk he rond de 40€

Mss iemand hier die er nog een goeie heeft liggen met pakkingen enzo erbij?

MVG
 
Naja als je het dan toch wilt doen dan kun je beter eerst een poortmapje maken en daarna de nieuwe poortvorm erop tekenen. Netjes aftekenen in de cilinder in dan gaan frezen. Opletten dat je geen scherpe randen of hoeken krijgt in de cilinder want dat vindt je zuigerveer niet leuk (bevels aanbrengen enzo). En gewoon netjes afwerken das het allerbelangrijkste voor de levensduur. Maar maak de uitlaatpoort niet meer dan 1 mm verder omhoog en wat mm's breder, want dan loopt ie niet netjes meer. (op jouw setup dan he). Naja der komt eigenlijk nog veel meer bij kijken dus begin er maar niet aan. Oefen maar op een puch ofzo.
 
de uitlaatpoort bewerken heeft 0,0 nut , ik heb het zojuist met de scooter van mijn vriendin getest (aerox , net gereviseerd en gehoond) , de halve maan weghalen scheelt gewoon 0,0 , ik wou namelijk weten wat er gebeurd als je het met std uitlaat doet , heb het al eens met std cilinder en snelle pijp gedaan maar dat was ook nog exact hetzelfde erna....

dus die halve maan weghalen is gewoon onzin...

de uitlaatpoort bewerken kun je beter ook niet doen , aangezien hij dan wel sneller gaat lopen maar je meer toeren moet draaien om weg te komen en heb je juist minder trekkracht van onderuit...

tja , waarom loopt de cilinder zomaar vast? denk dat je je dat eens miet gaan afvragen, mischien is dat ook de oorzaak dat ie niet goed trekt , te kleine sproeier mischien ? en bergop mag je ook niet teveel verwachten , ga bij jezelf maar na als je bergop moet lopen ;)

en wat voor leovince heb je? zit nogal verschil in per model...

je kunt het beste gewoon je cilinder laten honen + nieuwe zuiger , dan goed afstellen , want een mina hori lc met std cilinder en Leovince uitlaat moet lekker kunnen trekken en zeker in combinatie met Hebo vario....

wat voor drukveer bijv..?
 
melf #50 said:
de uitlaatpoort bewerken heeft 0,0 nut , ik heb het zojuist met de scooter van mijn vriendin getest (aerox , net gereviseerd en gehoond) , de halve maan weghalen scheelt gewoon 0,0 , ik wou namelijk weten wat er gebeurd als je het met std uitlaat doet , heb het al eens met std cilinder en snelle pijp gedaan maar dat was ook nog exact hetzelfde erna....

dus die halve maan weghalen is gewoon onzin...

de uitlaatpoort bewerken kun je beter ook niet doen , aangezien hij dan wel sneller gaat lopen maar je meer toeren moet draaien om weg te komen en heb je juist minder trekkracht van onderuit...

tja , waarom loopt de cilinder zomaar vast? denk dat je je dat eens miet gaan afvragen, mischien is dat ook de oorzaak dat ie niet goed trekt , te kleine sproeier mischien ? en bergop mag je ook niet teveel verwachten , ga bij jezelf maar na als je bergop moet lopen ;)

en wat voor leovince heb je? zit nogal verschil in per model...

je kunt het beste gewoon je cilinder laten honen + nieuwe zuiger , dan goed afstellen , want een mina hori lc met std cilinder en Leovince uitlaat moet lekker kunnen trekken en zeker in combinatie met Hebo vario....

wat voor drukveer bijv..?

Hellow,

De uitlaat is een zx...
Ik heb de scoot zo gekocht een maand geleden, en ik dacht dat het niet nodig zou zijn om hem te honene, maar blijkbaar dus echt wel...
De drukveer is goed denk ik, is een die goed past op me setup zei de kerel van de winkel...
Hij gaat dus nu een goeie 60-70 op platte baan, bergaf zonder moeite 90 ofzo zonder echt in toeren te komen, maar eens ie echt moet trekken zit er niks meer in, en me vriend met volledig standaard aerox onbegrensd vliegt me gewoon voorbij...
 
Back
Top