Hoe leer ik de voorrangsregels?

naooms_

Well-Known Member
Hoi allemaal, ik weet niet of ik het hier goed post maar ik zit met een gigantisch probleem.
Volgende week word ik 16 jaar, de dag voor mijn verjaardag word mijn theorie exam bromfiets AM afgenomen.

Als ik de theorie cd doorneem en oefen, maak ik de meeste fouten bij de foto's of plaatjes waar je een situatie te zien krijgt waarvan jij moet zeggen wat de juiste volgorde van voorrang is.
Dit snap ik niet, ik weet dat ik op de borden en eventuele haaientanden moet letten, maar kan me nog steeds niet inbeelden wie voorrang heeft bij bijvoorbeeld een Y splitsing.

Heeft er iemand een stappenplan of iets die ik kan leren waardoor het makkelijker wordt deze situaties op te lossen? Of dingen die ik moet onthouden daarvoor zoals, rechts heeft voorrang, rechtdoorgaand verkeer gaat voor afbuigend verkeer dat soort dingen?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en iemand me kan helpen, want ik heb 0,0 vertrouwen in mezelf, waardoor ik dus bang ben dat ik super hard ga falen.

Groetjes Naomi
 
Advertisement - register to remove this

Als je geen haaientanden ,drempels of strepen hebt dan spreek je van een gelijkwaardig kruispunt.

Hierbij telt: Rechts gaat voor, Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor, Korte bocht gaat voor.

Als je deze regels toepast dan gaat het altijd goed.
 
Plaats anders wat plaatjes hier, dan lichten wij het wel toe.

En meestal word dit bij een oefen cd-rom ook wel gedaan. Goed lezen wat er word toegelicht dus!
 
Back
Top