This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

hoe lang warm draaien?

ik heb onder m'n dragster een 50cc evo hangen max tuned en een 3g koppeling met witte trekveeren op de strakste stand daarmee maakt hij als eerst flink toeren voordat hij weg trekt ik weet dat je met een koude cylinder niet zoveel toeren mag maken dus ik laat hem altijd 15 minuten warm draaien voordat ik naar school ga maar is dit lang genoeg?
 
Niet op prima temperatuur, maar dan kan je al wel rustig wegrijden... Het enige wat je niet moet doen alstie koud is is volgas wegbeuken en dikke toeren blijven maken...
 
Niet op prima temperatuur, maar dan kan je al wel rustig wegrijden... Het enige wat je niet moet doen alstie koud is is volgas wegbeuken en dikke toeren blijven maken...

das ook het probleem ik kan niet rustig wegrijden met mijn koppeling ik schat
dat hij het koppelingshuis pas pakt bij 9000 toeren
 
das ook het probleem ik kan niet rustig wegrijden met mijn koppeling ik schat
dat hij het koppelingshuis pas pakt bij 9000 toeren

dat is toch redelijk rustig ?
als je kijkt dat die ongeveer 14k op top zal draaie ?
als je gewoon zorgt dat als die aangrijpt, of al aangegrepen zit, dat je gewoon constant gas houdt..
en niet heel de tijd metj e gas spelen..

en je koppeling aan laten grijpen hoeft niet volgas toch?
beetje gas en hij grijpt vanzelf wel eens aan..
 

je moet wel een heel eind het gas open draaien wil die hem pakken ik schat op het oor dat het 9000 toeren is maar het kan ook meer zijn daarom ga ik ook ff een toeren teller aanschaffen en constand gasgeven is lastig maar als je een vaste hand hebt lukt dat wel
 
heb je last van trillende handen?
constant gashouden kan volgens mij ieder normaal mens

en beter koop je idd een toerenteller want het schatten van toeren lijkt mij niet een van de makkelijkste dingen...

en je moet uiteraard een stuk je gas opendraaien voordat die aangrijpt..
maar als die eenmaal aangegrepen zit en je rijd dan kun je ook wel een stukje gas terug geven
 


ik ben wel snel nerveus vin dus daarom kan het zijn dat ik moeite heb met constant de juiste snelheid te behouden maar met die strakke trekveren trekt hij hem ook keihard door he waardoor het voor ieder persoon moeite kost om de zelfde snelheid te behouden
 
Oh oh oh... Strakkere trekveren ga je echt harder door trekken ja.

Hoe strakker de trekveren , hoe later je koppeling aangrijpt. Hoe loseer , hoe eerder vanzelf sprekend. Op straat zijn strakkere trekveren echt nergens voorn odig. Ik rij zel op straat met een Due + 2004 , Shot , 21mm , Overange , Stage6 koppeling , en Stage6 Witte trekveren. Lekker los. Zodat als ik gas geef , me koppeling gelijk aangrijpt. Zodat ik niet eerst moet gasgeven , en dat mij koppeling dan pas aangrijpt.

Als k ga sprinten is het een ander verhaal. Dan pak ik ten eerste een andere scooter , en daar zitten strakke veren in. Malossi Zwart. Dan kan ik alvast ¾ gas geven , en dan vol gas , als de kerstboom groen licht gaat geven... Scheelt weer tijd etc.

Affijn , gooi er lossere trekveren in... Veel beter IMO voor op straat.
 
Waarom zou hij er dan in godsnaam lossere veren in moeten zetten?
Dan grijpt z'n koppeling eerder aan en zal die waarschijnlijk ook een stuk slechter wegtrekken ( uitgaande dat hij goed is afgesteld ).

Die veren gewoon laten zitten, toeren/temp teller kopen en rustig met je scooter wegrijden voordat je vol gaat gassen...