hoe lang warm draaien?

ik heb onder m'n dragster een 50cc evo hangen max tuned en een 3g koppeling met witte trekveeren op de strakste stand daarmee maakt hij als eerst flink toeren voordat hij weg trekt ik weet dat je met een koude cylinder niet zoveel toeren mag maken dus ik laat hem altijd 15 minuten warm draaien voordat ik naar school ga maar is dit lang genoeg?
 
Advertisement - register to remove this

Wat dacht je van een temperatuur meter? En 15 minuten lijkt me echt erg lang! Waarom de keus voor een 50cc evo trouwens? Heb je verder gewoon alles standaard?
 
Wat dacht je van een temperatuur meter? En 15 minuten lijkt me echt erg lang! Waarom de keus voor een 50cc evo trouwens? Heb je verder gewoon alles standaard?


omdat polini gewoon een uber chill merk is met super cylinders die oerdegelijk zijn en super veel koppel hebben en natuurlijk heb ik niet alles niet orgineel als je een evo koopt dan weet je echt wel dat je heel veel moet doen om het lekker te laten lopen
ik koop wel een metertje en koppeling slapper zetten vind ik kut dan trekt ie kut dan gaat hij rijden bij weinig toeren blijft ie ff hangen en dan trekt hij hem door
 
tja , hoeveel toeren draait ie?

het is natuurlijk geen setup waar je op straat wat aan hebt imo , het vergt heel veel onderhoudt om het goed te laten blijven lopen, en de afstelling moet je redelijk vaak bij.

ik heb zelf op straat gereden met een zipsp en een malaguti f12 ,. beide LC evo50 , ik reedt gewoon direct weg , eventjes ga en dan rustig aan doen.

dat boeit niet echt zoveel hoor , en bovendien gebruik je m toch op straat ,daardoor krijgt ie toch al behoorlijk op zijn donder.
 
tja , hoeveel toeren draait ie?

het is natuurlijk geen setup waar je op straat wat aan hebt imo , het vergt heel veel onderhoudt om het goed te laten blijven lopen, en de afstelling moet je redelijk vaak bij.

ik heb zelf op straat gereden met een zipsp en een malaguti f12 ,. beide LC evo50 , ik reedt gewoon direct weg , eventjes ga en dan rustig aan doen.

dat boeit niet echt zoveel hoor , en bovendien gebruik je m toch op straat ,daardoor krijgt ie toch al behoorlijk op zijn donder.

die setup van mij zal wel rond de 14000 toeren draaien op de bank en je hebt er wel degelijk wat aan op straat het rijdt en trekt hard en je bent iedere scooter de baas maar daar blijft het ook bij

weet je ook wat imo betekend?
 
Dat moeten die 50cc evo'tjes wel hebben willen ze een beetje vermogen afgeven....

Topicstarter leeft een beetje in een droomwereldje, met een 50 evo iedereen de baas... * Valt hard van ze stoel *
 
Tsja misschien op straat onderweg naar school, de meeste scooters zullen dan wel langzamer zijn toch..

Maarja je hebt antwoordt op je vraag, dat je dus lang zat warmdraaid en dat je het best gewoon een tellertje kunt kopen.
Je kunt zelf dit topic wel closen dan
 
Dat moeten die 50cc evo'tjes wel hebben willen ze een beetje vermogen afgeven....

Topicstarter leeft een beetje in een droomwereldje, met een 50 evo iedereen de baas... * Valt hard van ze stoel *

hoezo?

het vermogen moet op een plek zitten waar je in JOUW geval wat aan hebt..

een lager toerental is soms net zo goed als een hoog toerental , ik reed bijv. rond de 12.700/800 max , terwijl collega racers reden met zo'n 13.800/900 , terwijl ze even snel gingen , optrekken etc.

meer toeren is niet perse beter..

een evo50 setup kan zeker goed lopen maar imo niks voor op straat , voor hetzelfde geld koop je een leuke 70cc setup die net zo snel optrekt en loopt op top terwijl die zijn vermogen afgeeft op een veel lager toerental , dus behalve betrouwbaarder ook goedkoper op de lange duur..
 
hoezo?

het vermogen moet op een plek zitten waar je in JOUW geval wat aan hebt..

een lager toerental is soms net zo goed als een hoog toerental , ik reed bijv. rond de 12.700/800 max , terwijl collega racers reden met zo'n 13.800/900 , terwijl ze even snel gingen , optrekken etc.

meer toeren is niet perse beter..

een evo50 setup kan zeker goed lopen maar imo niks voor op straat , voor hetzelfde geld koop je een leuke 70cc setup die net zo snel optrekt en loopt op top terwijl die zijn vermogen afgeeft op een veel lager toerental , dus behalve betrouwbaarder ook goedkoper op de lange duur..

ja een 70cc is zo gek nog niet ook al slijt die evo ook niet echt hard ik doe der nu al een paar duizend km mee zonder problemen maar dan kom je weer bij het volgende welke 70cc wordt het weetje ik heb nu gewoon die 50cc evo ik weet wat hij kan en wat ik er aan heb m'n hele setup is ook op dat ding afgestemd
 
Nou ik wordt er niet gelukkig van, maar waarom is dat afstemmen? Dat is gewoon dezelfde merknaam. Enige afstemming is je carters..Als je met deze setup een DR70 bijvoorbeeld neem, dan wil dat ook wel hoor.
Je zei het alsof dat niet kon ofzo, omdat het nu al afgestemd was op je evo50
 
Back
Top