HOe lang gaat zuiger mee

Status
Not open for further replies.

fctrelschopper

Well-Known Member
Beste mensen,,

hoelang gaat een Airsal zuiger ongeveer mee voor een Tomos...
k heb veel verhalen gehoord en gelezen over hoe slecht deze wel niet is afgewerkt enzovoorts, dat ie maar 1000 km meegaat, maar ik rij er nou al 2000 km mee zonder problemen, bij welk aantal km is het verstandig hem te vervangen (ivm vastloper, prestatieverlies enz.)???
 
Advertisement - register to remove this

een zuiger is niet van te zeggen hoe lang je ermee doet , zodra een zuiger versleten is merk je dat in trekkracht en tegen de wind in bijv.

de enige goeie manier om te weten of je zuiger nog goed is of niet is om m te laten meten met een goeie micrometerset. een beetje dealer heeft wel zo'n ding
 
apriliaracer said:
ja maar een zuiger slijt toch nouwelijks ? daarom zijn zuigerveren die slijten ?
en je kunt aan de compressie zien of je zuigerveren niet goed zijn of de cilinder krassen heeft ?

zuigerveren slijten meestal net zo snel als de zuiger ,dus nieuwe veren heeft meestal geen of weinig zin.

compressie kun je niet zien :p , wel voelen (wat jij bedoelt) alleen daaraan kun je niet de slijtage voelen , dit zul je toch echt moeten meten.
 
dus jij bedoel de dikte van de zuiger aan de boven kant dus bij verbranding wat slijt maar dit is toch bijna niks wat daar slijt bij een orgineel setup gaat een zuiger toch wel een paar duizend kilometer mee.
 
apriliaracer said:
dus jij bedoel de dikte van de zuiger aan de boven kant dus bij verbranding wat slijt maar dit is toch bijna niks wat daar slijt bij een orgineel setup gaat een zuiger toch wel een paar duizend kilometer mee.
omg volgens mij denk jij heel erg verkeerd:p
 
als de zuiger veer slijt, dan heeft ie wat compressie verlies dat kan je zien aan de zeikant van de zuiger dan word ie wat bruin achtig, als dat zo is kan je er het beste een nieuwe zuiger veer in frotte.
 
Roy... said:
als de zuiger veer slijt, dan heeft ie wat compressie verlies dat kan je zien aan de zeikant van de zuiger dan word ie wat bruin achtig, als dat zo is kan je er het beste een nieuwe zuiger veer in frotte.


en ik zei dus al dat dan meestal ook de zuiger en/of cilinder versleten is..
 
Erwin280 said:
Orgineel 45-60 dus gaat ie de levensduur van de scooter mee toch? Als je er gewoon mee gaat rijden.


ik heb mensen meegemaakt die bij 2700 km al een complete cilinderkit versleten hadden , nu heeft mijn vriendin ruim 60.000 km met dezelfde cilinderkit gedaan...

is erg verschillend per scooter..
 
ThundeRRacing said:
dat is idd heel erg verschillend.
ligt groten deels aan de verbranding en zeker aan de olie!en aan warm laten draaien etc


en het gekke is dat mijn vriendin altijd heeft gereden op relatief mindere olie en ook nog eens volgas wegscheuren terwijl ie koud is , schijnt wel te kunnen dus :p
 
melf #50 said:
en het gekke is dat mijn vriendin altijd heeft gereden op relatief mindere olie en ook nog eens volgas wegscheuren terwijl ie koud is , schijnt wel te kunnen dus :p
Wie doet dit niet met een standaard scooter :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top