Hoe lang draait een reich pomp op een accu?

Advertisement - register to remove this

dat ligt aan de staat van je accu en wat voor accu je hebt..

de ene accu is de andere niet , ik reed met electrische waterpomp de hele dat op het circuit , dus letterlijk van s'morgens tot s'avonds , nog was de accu niet leeg , dus het kan best lang draaien :)

op straat had ik ook een electrische pomp , daar werd de accu gewoon door de ontsteking bijgeladen ,ik hoefde daarmee nooit de accu apart te laden.

wel als je dus een rotte accu hebt, ligt ermaar net aan, ik had er een moest je om het half uur aan de lader, daar wordt je dus redelijk leip van...

edit: gewoon zorge dat je een goeie accu hebt van 1 van de betere merken

nee, ik heb kennissen met een racer waarbij zowel de ontsteking als de waterpomp en toerenteller op zit , deze accu (7ah) gaat makkelijk de hele dag mee , training en 2 manches , dus dat is geen probleem

bosche waterpomp bedoel je neem ik aan?

is er nou ook nog merktbaar verschil als je je waterpomp van je krukas afhaalt, is toch een flinke weerstand wat je er van af haalt neem ik aan.

melf #50 said:
nee, ik heb kennissen met een racer waarbij zowel de ontsteking als de waterpomp en toerenteller op zit , deze accu (7ah) gaat makkelijk de hele dag mee , training en 2 manches , dus dat is geen probleem

De meeste std. scooter accu's zijn 4Ah dacht ik.
Ik heb iig een Landport accu en die is 4Ah.

Reich pompjes zijn ook niet echt super degelijk te noemen.
Bosch pompjes gebruiken ze ook in auto's , als ik het goed heb , en die zijn wat degelijker.

Je kan er ook Mercedes pomp op zetten maar dan zal je ff naar de sloop moeten;)

oke ja ik zal ff kijken

maar ik wil graag weten of je merkbaar veschil hebt als de weerstand van de waterpomp van je krukas is want er komt natuurlijk wel wat gewicht bij van de accu enzo

De pompjes in Mercedesen zijn Bosch pompjes ;) en inderdaad beter pak je een Bosch pompje, zijn een stuk degelijkere en kunnen beter tegen te hitten en vebruiken net wat minder stroom.

Hier op de sloop heb ik er een keer maar 2 tientjes voor hoeven te betalen, moest ik hem er wel zelf uithalen, maar die kerel van de sloop had blijkbaar niks te doen en vond mij wel aardig blijkbaar +pippi+ dus die heeft zo'n beetje alles voor me gedaan. Maja dat ligt maar net aan de sloop waar je komt.

ik heb zelf een reich waterpomp en een grasmaaier accu 7ah of ohm weet ik t ..iig 7:P

bij mij blijft hij het gewoon goed doen maar na een goede dag rijden ofzo of bij elkaar iets van 4 uur rijden laad ik de accu op voor de zekerheid.

weet wel dat het verschil een klein beetje te merken was tov een mechanische pomp. en alle beetjes helpen;)

greetz Ken

idd , de bosch pompjes vind je in mercedes ook , voornamlijk in de 190 modellen. alleen op de sloop hebben ze soms een poos stilgestaan/gelegen , daar worden ze niet beter van. hier bij ons op de sloop zijn ze er jammergenoeg achter dat ze wel geld waard zijn :P

bij Mercedes is het btw de pomp van de kachel/verwarming

Bidalot heeft ze ook , ik heb er zelf ook 1 van bidalot , is net wat anders dan een Mercedes pompje. alleen kosten ze nogal wat , 157 euro :P ik heb er toendertijd iets van 180 gulden voor betaald , dus ze zijn in prijs gestegen..

melf #50 said:
idd , de bosch pompjes vind je in mercedes ook , voornamlijk in de 190 modellen. alleen op de sloop hebben ze soms een poos stilgestaan/gelegen , daar worden ze niet beter van. hier bij ons op de sloop zijn ze er jammergenoeg achter dat ze wel geld waard zijn :P

bij Mercedes is het btw de pomp van de kachel/verwarming

Bidalot heeft ze ook , ik heb er zelf ook 1 van bidalot , is net wat anders dan een Mercedes pompje. alleen kosten ze nogal wat , 157 euro :P ik heb er toendertijd iets van 180 gulden voor betaald , dus ze zijn in prijs gestegen..

oke ja 157 euro voor een waterpomp vind ik weer net iest te veel, maar mn pa zit in de caravans en campers dus ik zal wel ff vragen wat voor waterpompen hij allemaal kan regelen.

ik denk persoonlijk dat er ook wel betere pompen zijn dan reich met die kleine tuitjes , 1 die makkelijker past ,alleen is dat bij een caravan niet nodig van de grote leidingen :P of mischien voor een douche in de caravan

Back