Hoe lang bezig?

F12-Racr

Well-Known Member
Ik heb het volgende laten maken:
Waterpomp reviseren
Achtervelg verwisselen
Uitlaatpakking monteren
Nieuwe keerring monteren (variokant)
Nieuwe kickstartronsel monteren
Nieuwe Bobine monteren
Koelvloeistof bijvullen
Nieuwe bougie monteren


Hoe lang zou je hiermee bezig mogen zijn?
Dit is serieus, want ik hoorde dat die zaak de helft loopt op te lichten :X En toen ik naar het aantal werkuren keek vond ik het niet bepaald kloppen...
(Bedenk je dat je al het gereedschap er voor hebt en de onderdelen naast je liggen).
 
Advertisement - register to remove this

"waterpomp reviseren"

om welke scooter gaat het?
bij pia moet blok helemaal open en dat is dus ook heel veel werk:)
en bij mina is zo gepiept

voor de rest zijn allemaal makkelijke klusjes
 
"waterpomp reviseren"

om welke scooter gaat het?
bij pia moet blok helemaal open en dat is dus ook heel veel werk:)
en bij mina is zo gepiept

voor de rest zijn allemaal makkelijke klusjes

minablokje inderdaan.

Laat ik even zeggen dat ze hier 2,5 uur over deden 8PECHT NIET!! 8P

Waterpomp reviseren 30 min
Achtervelg verwisselen 3 - 15 min
Uitlaatpakking monteren 5 - 10 min
Nieuwe keerring monteren (variokant) 5 min
Nieuwe kickstartronsel monteren 1 min
Nieuwe Bobine monteren 20 min
Koelvloeistof bijvullen 5 min
Nieuwe bougie monteren 1 min

Helft van de tijd... Het is een nieuwe waterpomp die lek ging.. dus zeg me niet dat die tegen gaat werken, toch maar 30 min gegeven. Bougie is echt in notime gedaan, achtervelg 15 min mocht ie te strak vastzitten.

Ik vind dit echt teveel, ik kan dit zeker in een anderhalf uur doen op mijn gemak... :?
 
kickstart rondsel monteren 1 min wat dacht je van je karterkap loshalen dan ben je al 1 min kwijt
dan nog vervengen en kap weer erop ook 15 min dus
en je bougie in 1 min mochten er kappen voor zitte ben je ook aal een portie tijd verder:P
en als je het allemaal te duur vind warom heb je het dan niet gewoon zelf gedaan??
en keerinkje heb je er ook nog niet altijd zo ff 1 2 3 5min inzitten
 
kickstart rondsel monteren 1 min wat dacht je van je karterkap loshalen dan ben je al 1 min kwijt
dan nog vervengen en kap weer erop ook 15 min dus
en je bougie in 1 min mochten er kappen voor zitte ben je ook aal een portie tijd verder:P
en als je het allemaal te duur vind warom heb je het dan niet gewoon zelf gedaan??
en keerinkje heb je er ook nog niet altijd zo ff 1 2 3 5min inzitten

De kap zat vast met 3 bouten, omdat ik er eerst zelf mee bezig was, maar toch wegbracht (die dingen waren niet noodzakelijk, ging vooral om de pomp, ontsteking en achtervelg, wat ik dus ook zelf niet kon doen.
 
ik vind dit niet overdreven veel, als alles proper was en er is niets tegengeslagen zou het veel zijn.

Maar met die werkjes kan er veel tegenslagen, hoe goed alles los, waren er geen bouten dolgedraaid, of draad beschadigd,...

2.5H is niet weinig. het zou rapper kunnen, maar echt overdreven vind ik dit
zeker niet.

Je vergeet ook de kleine dingen, zoals brommer op de bank zetten, gereedschap nemen, en terug mooi opbergen, naargelang hoe vuil je brommer was achteraf de werkbank/gereedschap even kuisen, brommer terug mooi op zijn plaats zetten, werkaart maken,....
 
ik vind dit niet overdreven veel, als alles proper was en er is niets tegengeslagen zou het veel zijn.

Maar met die werkjes kan er veel tegenslagen, hoe goed alles los, waren er geen bouten dolgedraaid, of draad beschadigd,...

2.5H is niet weinig. het zou rapper kunnen, maar echt overdreven vind ik dit
zeker niet.

Je vergeet ook de kleine dingen, zoals brommer op de bank zetten, gereedschap nemen, en terug mooi opbergen, naargelang hoe vuil je brommer was achteraf de werkbank/gereedschap even kuisen, brommer terug mooi op zijn plaats zetten, werkaart maken,....

Oke, dan is het redelijk.

Dan krijg ik em nog eens 2x stuk terug.

1ste keer stottert hij, moest de CDI worden vervangen
2de keer wou hij niet aan, moest ie weer gemaakt worden. Ik reed daarvandaan naar mn werk en toe ik daar weg wou rijden kreeg ik hem weer niet aan. Ze hebben een schijtservice, ze nemen niet eens de moeite een rondje te nemen om te kijken of hij het wel goed doet.
1ste keer: Ontsteking was niet goed, die was vervangen (ontsteking uit een blok van het jaar 97, versleten spoelen en bende). Alles moest er met turbo op, en ik vermoedde dat ze de nopjes voor de waterpomp waren vergeten.
4 kilometer later. Vastnaaier. Cilinder gloeiend heet en je rook de rubberen pakking smeulen van je c-kop. 8P
2de keer:Stond daar voor mn leven te kicken. Toen we en aan kregen kwam er echt ontiegelijk veel rook uit :| Normaal deed ie dat echt niet. Na 100km en tanken deed ie het nog. Cilinder hebben ze vervangen. Deze hebben ze vervangen door 2dehandse troep en was dus eigenlijk al na die 100km ook stuk gegaan. Ontsteking nokte ermee, en tijdens het kicken sloeg ie vast... Diezelfde dag stond er een rollerbank en kwam ik er achter dat ze em hadden ontgrenst (ging ie ff 90 gps). Voor hetzelfde geldt was ik de lul op de rollerbank.


Ik mag toch wel hopen dat ik garantie krijg op hun 2dehandse troep die ze er onder hebben gemikt? In de zuiger was bijna een gat gebrand.
Hoe kan het dat ik ruim 500km kan afleggen met die cilinder en na een beurt bij hun vanwege de ontsteking hij in 4km vastloopt?
 
Die 2,5 uur vind ik ook niet echt veel, aangezien je toch wel even bezig bent wil je dit fatsoenlijk doen, en een dealer gaat dit nou niet bepaald 'gehaast' doen.

Wat dan wel weer kwats is is dat je scooter weer meteen vastnaaid, dan zou ik er meteen mee terug gaan en zeggen dat hij dus niet gemaakt is.

Maar aangezien je zelf weet hoelang het duurt en dat het amper werk is, dan had ik het toch eerder zelf gedaan, aangezien dit nou niet bepaald 'moeilijke' klusjes zijn. :)
 
Back
Top