Hoe krijg ik dit eraf?

Monk

Well-Known Member
hey, kben me blok uit elkaar aan het halen, maar oik krijg dit er niet af:
afb0495cf.jpg


is daar een speciale manier voor ofzo?
 
Advertisement - register to remove this

het onstekingshuis zit vast door de magneten aan de binnekant,

zet het blok vast in de bankschroef oid, neem een grote platbek schroevendraaier en wrik het onstekingshuis langzaam en voorzichtig omhoog, zo lukt het bij mij ook tenminste, suc6
 
Overkill Rox said:
het onstekingshuis zit vast door de magneten aan de binnekant,

zet het blok vast in de bankschroef oid, neem een grote platbek schroevendraaier en wrik het onstekingshuis langzaam en voorzichtig omhoog, zo lukt het bij mij ook tenminste, suc6
ik zou toch maar een poulie trekker kopen als ik van jou was,...omdat ie bij jou zo los gaat met beunen,daarom gaat het bij iemand anders nog niet zo hé,en ik zou bij er toch niet met een schroevendraaier achter beginnen wrikken!
mzzls
 
Overkill Rox said:
is idd een beter idee om een poulietrekker te kopen jah, ma met een schroevedraaier lukt ook, mits je voorzichtig te werk gaat natuurlijk, en tis gratis :p
die schroevendraaiers hebben je toch ook geld gekost neem ik aan,dan zou ik niet lopen moeilijk doen om 10€ voor een poulie trekker,en die heb je voor het leven!

mzzl
 
er zijn zoveel beunmanieren om dat ding eraf te krijgen maar beste is gewoon een poulietrekker te kopen, ben van het hele gezeik af. en zo duur zijn die ook nog niet eens. daar kun je je schroevendraaiers nog niet voor gaan verkloten.
 
evo70@nitro said:
euh zo een poulie trekker met van die armen heb ik dus,....


dat is dus ook niet de manier....

ik heb de trekkers van Yamaha (ook crossers , racers van yamaha , honda etc , en honda bromfiets en suzuki gaan ermee los) , en van piaggio , van cgc rotor (is ook meteen GSM , rs50 , gpr etc.) , puch maxi (ook tomos , zundapp en aan de andere kant F12 en f15) en dan heb ik nog een koppelingstrekker voor puch maxi die je op zijn beurt ook voor verschillende rotors kunt gebruiken...

dat alles heeft mij ongeveer 30/35 euro gekost , er is maar weinig wat ik met deze trekkers niet los kan halen (peugeot en honda niet :p) , dus duur is het niet..

een vliegwiel hoor je met de juiste trekker los te halen , anders kun je behoorlijk schade aanbrengen aan het vliegwiel en anders wel de stator (schroevendraaier ertussen)

en nu even antwoord op de vraag : dit is gewoon een oude type yamaha ontsteking waar gewoon de yamaha/honda vliegwieltrekker op past , kost 7 euro bij scootparts , kun je moeilijk op bezuinigen ;)

(wat is btw de bedoeling van de gedraaide cilinder :?
 
ok thnx voor alle reacties, bwt die gedraaide cilincer was omdat de cilinder er eerst af was, maar ik de bout vd ontsteking nog eraf moest halen, aangezien ik geen lucht gereedschap oid heb, moest het met zuigerstop
 
MONstah said:
ok thnx voor alle reacties, bwt die gedraaide cilincer was omdat de cilinder er eerst af was, maar ik de bout vd ontsteking nog eraf moest halen, aangezien ik geen lucht gereedschap oid heb, moest het met zuigerstop


beter zet je in vervolg je cilinder er dan recht op , of je moet de zuigerveren eraf hebben ,anders zouden de veren weleens kunnen knappen;)
 
ok, k geef deze even een kickje omdat ze hier altijd mouwen dat je de search moet gebruiken :p:W aangezien ik nog niet veel van het verhaal hier snap en toch nog even een vraag over dit onderwerp heb zet ik hem hier even neer :)

zoals je ziet heb ik hier de hoofdmoer (om het zomaar even te noemen) en die andere drie boutjes die het slakkenhuis aandrijven er al afgehaald maar nu zie ik in dit topic dat hij nog magnetisch vast zit en mijn vraag is of dan dit die magneetjes zijn.
voorbeeldonstekingshuis.JPG


hoe haal je deze er dan zonder een vliegwieltrekker oid eraf?

en als ik nou echt een trekker moet kopen bestaan er dan ook dergelijke waar je ook mee het koppelingshuis eraf kan krijgen.

thnx alvast. Geert
 
Back
Top