Hoe krijg ik de borgmoer los

fre0n

Well-Known Member
Ik probeer nu al een tijdje deze (donker gekleurde) borgmoer los te krjgen. Weet iemand hier misscjien hoe je dit voor elkaar zou moeten krijgen?? Het is een 4T sym blokje van een jet4 2015


20210609_150510.jpg

20210609_150508.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of het nog zo is , maar in mijn tijd hadden sommige vrachtwagens ook linkse en rechtse wielmoeren , tegen loslopen.
 
Pek een buis zoals steigerpijp en slijp links en rechts een stuk weg, je houdt nu 2 uitstekende stukjes over. De gehele buis schuif je over de as. Dan kun je daar altijd nog 2 gaten en boren en steek je een schroevendraaier erdoorheen.
Groet,
 
Zit aan de boven kant alleen daar die 2 inkepingen?

Of zitten er 4 over heel die moer..

Je zou ook een tooltje kunnen maken van een balhoofd moer sleutel en die erop zetten..
Zoals gezegd wel even kijken hoe het schroefdraad loopt, dit zou je moeten kunnen zien.
Dus dan weet je ook wat los en vast is.
 
Voor zover ik kan zien is het linkse draad. Dus hoe je normaal je moeren losdraaid draai je ze nu dus vaster. Als je een gasbrandertje bij de hand hebt zou ik het gewoon ff lekker warm stoken en dan moet het wel loskomen. Zou de steigerpijpen nog ff links laten liggen want als je de verkeerde kant draait kan er op.die manier nog wel meer kapot worden gemaakt
 
Back
Top