Hoe heten die ook alweer?

Manu76

Burn and rise...
Hoe heten die "plugjes" die aan de accu kabel zitten om een glaszekering vast te klikken?

Ik wil hier nieuwe op zetten maar ik vind van alles behalve die ik nodig heb.

Zie foto, je hebt halve en zoals op de foto ronde.

Ik zoek die halve want die kun je iets knijpen
 

Attachments

  • img_1612597865561.jpg
    img_1612597865561.jpg
    148.4 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Dat klopt deze zitten ook op de kabel geknepen, maar om deze zekeringhoudercontacten hoort een kunststoffen omhulsel waar deze contacten en zekering in liggen, zoals dit bij die andere zekeringhouder op je foto het geval is.
Je moet dus een geheel nieuwe kopen, even navragen bij een automaterialenhandel bij jouw in de buurt.
Misschien hebben deze exemplaren die je op dezelfde manier over de aansluitkabels kunt knijpen/krimpen of een zekering houder waarbij je de draden middels schroefjes kunt aansluiten.
Glaszekeringhouder%2025%20x%206mm%208A.jpg

Het maakt niet uit welke zekering erin past, het kan ook een autozekering zijn als deze maar dezelfde waarde heeft.
zekeringhouder-steekzekering-mini-rode-draad-2-5mm-25st-1923646-nl-G.jpg
 
Last edited:
Het maakt niet uit welke zekering erin past, het kan ook een autozekering zijn als deze maar dezelfde

Haha wilde dat net vragen! Top!

Al zie ik wel eens verschillende voltages op de zekeringen staan, 20V, 250V enz. Maakt dat dan nog wat uit of gaat het puur om de amperage?.

Heeft die Volt niet te maken de doorvoer van de stroom? Dus hoe hoger de voltage des te meer/ zwaarder er doorheen gevoerd/ belast kan worden?

Nou zal dat bij een 12v accu wel mee vallen lijkt mij?
 
Last edited:
Nee, de voltage wat op de zekering staat is niet belangrijk, het gaat puur om het Ampèrage.

Ik weet ook niet precies waarom men toch soms een spanning (Voltage) op de zekering zet.
Dit heeft denk ik meer te maken met het toepassingsgebied.
Maar voor 12 Volt toepassingen maakt dit niks uit.
 
Back
Top