Hoe het beste de cilinder vervangen van een chinese scooter

jasper199069

New Member
Beste Allen,

Mijn vrouw heeft een chinese scooter (Fosti grande retro) en ik vroeg me af hoe ik het beste de cilinder kan vervangen.

Het is namelijk zo dat ik al geprobeerd heb om de kappen te vervangen maar opgegeven had ivm de grote hoeveelheid moeite die ik moest doen om
alle verroeste schroeven los te krijgen.

Een andere optie die ik heb (nog niet geprobeerd) is om het motorblok eronder uit te halen, alleen kan ik niet goed vinden hoe dat te doen.

Hebben jullie nog ideen of tips hoe ik dit kan doen?

Met vriendelijke groet,
 
Advertisement - register to remove this

Normaal zou je het moeten kunnen doen met de kappen eraf. Het is wel af en toe krap, weet niet hoe het precies met dat merk zit.

Vervelend van al die verroeste schroeven. Dat is wel weer iets typisch voor de Chinese kwaliteit. Je hebt wel van die spray die de roest een beetje oplost, ben de naam even kwijt.
 
@Bas is er misschien ergens een handleiding om de motor eronder uit te halen aangezien ik nog meer werkzaamheden heb (de achterband oa) of is het dan toch nog een beter idee om de kappen te verwijderen?
 
Een originele kop zou ik zelf nooit kopen.. Zelfs die van een kisbee is gewoon niet voor gemonteerd, en kost je gewoon extra geld om het ding op te bouwen. Van het merk 101octane kan je zo een complete voorgemonteerde kop kopen.. Kost maar 40 / 50 euro.. Is het geld niet om daarvoor anders een hoop tijd en geld te steken in het opbouwen van de originele.
 
@Bas is er misschien ergens een handleiding om de motor eronder uit te halen aangezien ik nog meer werkzaamheden heb (de achterband oa) of is het dan toch nog een beter idee om de kappen te verwijderen?

Ik zou adviseren om bij de importeur na te vragen oid, over het blok is wel een hoop te vinden, maar daar staat ook niet exact hoe je het blok verwijderd.
 
Kappen er altijd eraf halen. Anders is het onmogelijk om er goed erbij te komen..

Je hoeft dan alleen de carburateur te verwijderen, dus ook de choke kabel los koppelen en de gaskabel los maken.
Kabel van de stator los maken.. Remkabel voor achteren los maken.. En dan de bout van de achterveer verwijderen en bij het subframe de motor pen verwijderen.. Daarna zou je hem zo onderuit kunnen halen.
 
Back
Top