hoe hard met deze setup?

borgdaville

Volle Gaas
even een vraagje: hoehard zou een Neo's moeten rijden met onderstaande setup als alles goed is afgesteld. Weet wel dat het van veel dingen afhankelijk is maar kunnen jullie een indicatie geven.

Scoot info:
Yamaha Neo's van 2000
+/- 25000 km gelopen

Setup:
Std Cilinder
Std Luchtfilter, beetje aangepast maar zeg maar standaard
Std Carb, met de juiste sproeier

Technigaz Basic onbegrenst(trechter uit bocht)

Malossi Multivar, juiste rollen
Malossi Ventivar
Malossi V-Snaar
Malossi Fly Clutch, std malossi trekveertjes en gele Malossi Drukveer(denk dat dit de goed is, anders word it ook wel veranderd)

Nieuwe zuigerveren

Dit is dus de setup zoals ie over 2 weekjes zal zijn.

Momenteel zit er een gare versleten originele halfpoulie(word dus ventivar), originele v-snaar, originele zuiger veren(die dus 25000 km geleden hebben), 88 sproeier en 6,25 gr. rollen. Momenteel rijd ie normaal rond 65, veel wind tegen 55, veel wind mee 75.

Advertisement - register to remove this

Originally posted by me_the_one
Mwa hangt her idd van af hoe goed jij hem afgesteld krijgt!!! Maar ik denk wel rod de 80 teller maby 85.
afstellen lukt me meestal wel, duurt meestal wel een tijdje maar dan is het ook goed. Tis geen extreme snelle setup dus lijkt me allemaal eenvoudig af te stellen. Maar 80 is netjes, als ie wind tegen nog 75 gaat ben ik helemaal tevreden.

ja idd bij de meesten is 75 80 onbgrensd daarom 80 85 op de teller met dezen setup
jah, vind ik snel genoeg. Alleen waarom zetten jullie allemaal zo nadrukkelijk op de teller erbij. Tot de 65 klopt mijn teller aardig met een autoteller. Zit 1 km/u afwijking in. Word dit bij hogere snelheiden meer?

idd ja teller ik dacht ook dat hij niet zoveel afweek maar nu ik digitaal heb pffff schrik je wel
jah, maar stel he, mijn teller geeft 65 aan, een autoteller 64 en zo'n digiteller 55. Klopt dat van een auto dan ook voor geen meter. Ik weet dat autotellers niet 100% zijn, maar ze zijn wel op een bepaalde snelheid geeikt(dat gebeurt bij scoots niet). Dus je mag er enigsinds vanuit gaan dat ze niet meer als een paar procent afwijken.

ja opzich wel Maar wat voorouto teller :) ook verschil al neem je een bmw of een oude krot.
Maar ga er dan maar vanuit dat hij 1 km afwijkt,
maar schrik niet als het ineens toch 10 km is
Je moet gewoon altijd digi teller opzetten, ook op de auto!!!

jah okeej, toch maar uns kijken dan voor een fietsenteller. Iemand een idee om die te monteren op een Neo's, ooit wil ik een Mountainbike(cross) stuur zonder kappen dan is het geen probleem.
Maar dat is pas als ik mijn scooter over een paar jaar nog heb. Dan word ie ook echt snel, maar nu heb ik hem dagelijks nodig en heb ik teveel last van wouten en geen zin in veel herrie/onderhoud/slijtage/benzine verbruik. Ben maar een arme student. :-(

Back