Hoe hard mag mijn people s snor gaan?

Advertisement - register to remove this

Op de teller
Tellers geven vaak te veel aan en deze afwijking kan soms best veel zijn, dus ik zou eens kijken met een GPS-app.
Maar met 40 op de teller en een redelijk afwijking van de teller zul je ongeveer rond de 35 a 36 kmpu meten op GPS.
Dit is nog iets te veel want de wok-grens ligt bij 34 kmpu.
Een dunne varioring plaatsen kan al genoeg zijn om de scooter dan 1 a 2 kmpu langzamer te maken en safe te zitten voor een wok.
 
Tellers geven vaak te veel aan en deze afwijking kan soms best veel zijn, dus ik zou eens kijken met een GPS-app.
Maar met 40 op de teller en een redelijk afwijking van de teller zul je ongeveer rond de 35 a 36 kmpu meten op GPS.
Dit is nog iets te veel want de wok-grens ligt bij 34 kmpu.
Een dunne varioring plaatsen kan al genoeg zijn om de scooter dan 1 a 2 kmpu langzamer te maken en safe te zitten vor een wok.
Kan ik dat op een of andere manier testen?
 
funfact--->gps is in 1942 al gebruikt in nederland.
Zeker?
Ik weet wel dat er een variant van positie bepaling genaamd LORAN (LOng RAnge Navigation) werd gebruikt door de Amerikanen maar dat is geen GPS (global positioning systen)
Wel iets anders dan peilingen nemen van vaste objecten (eg vuurtorens) met het kompas
 
klopt!maar dat is exact t zelfde.
gps is niet meer dan kruismeting tussen gsm masten. vandaar de 6-7 km/pu afwijking.
 
GPS gebruikt geen GSM-masten!
En de snelheid wordt dus onmogelijk bepaald door een kruismeting van GSM-masten.
Of heb jij wel eens een tomtom-navigatiesysteem gezien die het niet meer doet als er geen GSM-bereik is?

Om een voorbeeldje te geven:
Mijn Huawei smartwatch heeft een GPS-ontvanger en kan perfect mijn route en snelheid bijhouden ook als mijn gsm thuis ligt.
 
sorry sparky.... je hebt gelijk.:laughing:

ik moet echt mn pas van Ministerie van Economische Zaken en Klimaat gaan inleveren.

ik ben t niet waard snik snik snik

edit: ik durf gewoon niet te vragen wat dan wel de positie doorgeeft.. ben veelste bang dat ik nooit meer uit de lachstuip kom.
 
Last edited:
gps is niet meer dan kruismeting tussen gsm masten. vandaar de 6-7 km/pu afwijking.
Wat heeft dit ermee te maken? De afwijking komt doordat gps de daadwerkelijke snelheid aangeeft en de tellers vanuit de fabriek VAAK, niet altijd, 6 a 7 te veel aangeven zodat ze niet aansprakelijk zijn voor snelheidsovertredingen

In 1957 ging pas de eerste sateliet de ruimte in. En gps werkt met satelieten.
Dat hebben ze knap gedaan in de jaren 40
Post automatically merged:

Maar om weer een beetje on-topic te gaan.

Je mag 25kmph. Je hebt een snelheids correctie en een voor de afwijking van de rollenbank. Met die er bij opgetelt kan je 32 daadwerkelijke kmph rijden. In mijn ervaring geeft de rollerbank zelfs iets te weinig aan, maar dat is niet altijd zo.

Je teller is onbetrouwbaar voor preciese metingen. Dus er maar 6 of 7 kmph vanaf halen is niet slim.

Google maps heeft ook een snelheidsmeter
 
hou t hier maar gewoon bij brommerts hahahahahhahahahhahahahahaha
heb de regel weggehaald om weer on topic te komen.
sorry
 
Back
Top