hoe haal je je krukas uit je blok..?

PoolBlaster

Well-Known Member
hallo

ik heb me blok uit elkaar gehaalt alleen het enige wat ik niet los kan krijgen is het kleine karterdeel van het groter karter deel.
weet iemand mischien hoe je dat los vanelkaar kan halen zonder je krukas te beschadigen?

bvd.
 
Advertisement - register to remove this

Alle boutjes los draaien natuurlijk.... Ff goed het carter warm stoken (met een hete lucht fohn of iets)

Met een blokje hout ertussen ff op je krukas meppen (met beleid!)
 
en wel met een kunstofhamer met de moer er een eindje op gedraaid (meer oppervlakte om op te slaan)

en als de krukas toch al kapot is kun je het wel met een gewone hamer doen :p

mja ,beste voor de carter is om ze warm te maken en dan de krukas met lager en al eruit te halen. als je m er zo uit mept heb je meer kans dat het lagergat te ruim word en het lager er (te) los in komt te zitten.
 
precies dit probleem had ik ook.
was voor mij ook de eerste keer dat ik dat deed.
en kreeg het echt niet voor elkaar.
wat blijkt nou.
er zitten borg ringetjes in.(naam ff vergeten iets met piston ofzow iets??)
maar op de krukas zitten bord ringetjes.
die moet je los maken.
daardoor wil hij er niet af.
toen dat was gedaan lukte het in 1 keer.

zijn 2 of 3 ringetjes.

Grrtzzz en suc7
Xarp
 
En als je de krukas los hebt, maar de lagers er nog om zitten.. En persee die krukas wil gebruiken omdat ie pas 300km oud is..

Hoe krijg je de lagers dan van de krukas af?
 
lagers verhitten waardoor ze uitzetten..dan met iets eraf duwen, trekken.niet met je handen want dan verbrand je je.
 
Joh...

Mja , wat ik altijd doe is in bankschroef inklemmen , idd heet stoken , en dan 2 sterke dikke schroevendraaiers de lagers eraf wippen met een beetje kracht. :)
 
Back
Top