maar het inrijden heeft niks met de temperatuur in de kop te maken , of weinig iig...
het gaat om de warmte die de zuiger zelf creeert door de hogere wrijving van een nieuwe zuiger/cilinderwand , dit kun je niet meten dus dat heeft geen nut.
gewoon rustig aan rijden , langer in hoge toeren vermijden , en nooit te arm afstellen.
IMO is de enigste goeie meter en sensor die van AIM , deze meet dus ook onder de bougie , maar geeft wel de juiste waarde aan ,de Koso's zijn waardeloos..
een luchtgekoelde kan wel 200 graden worden , ik heb tot zo'n 220 grafen gereden en ging nog niet kapot.
maar laat die onzin gewoon achterwege , want deze setjes zijn vrij prijzig en je hebt er weinig aan aangezien een DR50 niet veel meer doet dan een std cilinder..
meer olie is btw ook onzin , daarmee zorg je alleen maar voor meer koolaanslag , wat onder de zuigerveren gaat zitten en zo de boel alleen maar sneller laat slijten..
een DR50 kan prima met 1:50 , en juist omdat je met inrijden rustig aan doet is meer smering helemaal niet nodig..