hoe en welke temp meter monteren op minarelli verticaal?

Booster

Well-Known Member
Hoi,

Ik vroeg mij af hoe je een temperatuur meter monteert op een minarelli verticaal?
Zodat ik deze wat in het oog kan houden bij het inrijden van mijn nieuwe DR50
Weet iemand mss welke ik hiervoor hert beste neem?
Graag een goedkope oplossing 9||6

bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

het zal wel een AC zijn?
dan moet je gaan meten onder de bougie, dus een meter hebben die dit kan meten en een bougie die dit kan doorgeven.
Kost alleen wel wat centen :)

maar zo erg is het niet bij een DR50cc mits het goed afgesteld is
 
idd AC :)
klink idd niet erg goedkoop ;(
maar jij denk dus dat het niet nodig is bij een DR50
mss maar zonder dan...

greets

edit: heb is op dijkman gezien, kost meer als men nieuwe cilinder dus :p
 
Last edited:
Zolang je koeling en olie hebt, zal er toch niks gebeuren qua hoge temperatuur. Zonde van je geld dus.
 
en ik heb nieuwe koelkappen gemonteerd en doe de eerste 300km 30ml olie in elke nieuwe tank dus dat zit wel goed :W
 
Op mijn vivacity AC heb ik een temp. meter van koso (gaat tot 200 graden) in combinatie met een koso temp sensor (deze plaats je onder je bougie)

Die temp sensoren kosten 7,50 geloof ik voor een set van 5 stuks. Werkt prima, zo'n aim teller is natuurlijk een stuk nauwkeuriger maar dit werkt ook prima.

Edit: Sonsor: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=837
Temp. meter: Kan ik zo snel even niet vinden, alleen een combinatie van temp en toeren teller. Alleen deze gaan maar tot 120graden wat geen zin heeft als je de sensor onder je bougie monteerd, aangezien die dan wat warmer worder.
 
Last edited:
maar het inrijden heeft niks met de temperatuur in de kop te maken , of weinig iig...

het gaat om de warmte die de zuiger zelf creeert door de hogere wrijving van een nieuwe zuiger/cilinderwand , dit kun je niet meten dus dat heeft geen nut.

gewoon rustig aan rijden , langer in hoge toeren vermijden , en nooit te arm afstellen.

IMO is de enigste goeie meter en sensor die van AIM , deze meet dus ook onder de bougie , maar geeft wel de juiste waarde aan ,de Koso's zijn waardeloos..

een luchtgekoelde kan wel 200 graden worden , ik heb tot zo'n 220 grafen gereden en ging nog niet kapot.

maar laat die onzin gewoon achterwege , want deze setjes zijn vrij prijzig en je hebt er weinig aan aangezien een DR50 niet veel meer doet dan een std cilinder..

meer olie is btw ook onzin , daarmee zorg je alleen maar voor meer koolaanslag , wat onder de zuigerveren gaat zitten en zo de boel alleen maar sneller laat slijten..

een DR50 kan prima met 1:50 , en juist omdat je met inrijden rustig aan doet is meer smering helemaal niet nodig..
 
Last edited:
Back
Top