hoe en wat

ricky58

Well-Known Member
Hee hallo ik heb een sym jet sport x SR
en heb alleen me varioring er uitgehaald en sinds vandaag een gele mallosi drukveer geplaats in me standaart koppeling maar mijn vraag is welk gewicht rolletjes moeten er in stadaart was het 7,5 maar heb er nu 6 in liggen maar ik ben nu mijn top kwijt van 65 en nu is het maar 59 en ik wou juist alleen dat die de top bleef houden maar dat zijn trek kracht sterker werd.

dus wat te doen nu..??

grtzz .. Rick
 
Advertisement - register to remove this

Topsnelheid ben je juist kwijt door die te strakke drukveer.. Als je je scooter ontgrenst hoef je niet perse meteen een nieuwe drukveer erin. Je hoeft alleen de ring eruit te halen.
Rolletjes hoef je ook niet aan te prutsen. Een sterkere drukveer gaat niet helpen met een standaard setup. Andere optie is een 70cc kopen of een andere uitlaat eronder zetten.
 
ja op een standaard motor is het best om de drukveer origineel te laten, je kan indien je sneller wilt accelereren lichtere rollen monteren.
dat is altijd beter als een dikke drukveer te monteren want dan gaat je top niet zo omlaag.

als je een pijp of 70cc monteerd is een zwaardere drukveer aangeraden.
 
Ik heb een leovince tt onder de mijne met een langere drukveer dan orgineel wel is ie net zo dik als de orginele veer alleen langer dus wel sterker. Maar waar kan je andere drukveren kopen voor dit type scooter want standaard zijn ze dus al.4mm dik en dat is al sterk . Maar klopt het dat er standaard kortere drukveer in zit want ik.had nog een blok liggen helemaal orgineel en daar kwam dus die kortere drukveer uit en kan je gewoon de orginele trekveren eronder laten zitten voor de rest is i standaard helemaal want de vorige beunhaas had er een snaar onder zitten van 16.5x747 en er moet een 18x737 onder standaard. Want hij trok van o tot 20 niet echt hard ik kwam wel weg maar na de 20 trok i pas ondanks een te dunne en te lange snaar en de vario zat gewoon ruimte op ook nog . En gas hername was ook goed dus de drukveer die ze erin hebben gezet is dus wel goed . Maar nu ga ik dus een nieuwe vario en v snaar erop zetten die er dus onder hoort en daarom ben ik benieuwd of nu wel dan vlot wegtrekt vanaf 0 en andere moeten er 1 stap strakkere trekveren onder en dan kom ik uit op malossi wit toch owja en de rollen zijn 5.25 gram . Er zaten 5 gram rollen ik.had ze gewogen maar ze waren gewoon vierkant dus ze zullen wel zwaarder geweest zijn haha maar niet heel veel schat ik zo' 5.5 gram schat ik . Hoop dat je hier beetje wijs uit kan worden haha

Dit zijn de foto van de drukveer en de verkeerde snaar . En ondanks de de snaar en rammelende vario en vierkanten rollen trok i nog best op na de 20 .
 

Attachments

  • 20170919_102159.jpg
    20170919_102159.jpg
    144.2 KB · Views: 2
  • 20170919_102153.jpg
    20170919_102153.jpg
    146.9 KB · Views: 2
  • 20170915_203152.jpg
    20170915_203152.jpg
    123.4 KB · Views: 2
Back
Top