Hoe een kader van een derbi chromen?

Manolito M.

Manolito M.
Hallo.
Ik heb een Derbi SDR.
Ik zou graag de kader + achterbrug van mijn derbi in het chromé doen.
Maar ik weet niet hoe of met wat ik moet beginnen. :?
Dus daarom vraag ik jullie hulp.
Zouden jullie mij aub kunnen helpen? :henko:

Alvast bedankt!
( ik ken niet zoveel over brommers => dus geen moeilijke woorden over brommer gebruiken aub :) en weet niet hoe ik foto's hierop moet zetten )
 
Advertisement - register to remove this

Door het frame en achterbrug volledig van zijn lak te ontdoen en vervolgens gaan schuren.

Beginnen met korrel 200 dan 400, 600, 800 en dan 1000. Vervolgens met een polijsbortsel en pasta gaan polijsten.

Desnoods kan je hem ook naar een chroom bedrijf brengen. Het beste is dan om hem eerst van zijn lak te ontdoen en vervolgens gaan polijsten tot 800 of zo. Scheelt je een hoop kosten.
 
Ja naar een verchroom bedrijf brengen is wel handig als je hem wilt verchromen :p Je kunt je frame zoals die nu is, naar een bedrijf brengen en laten verchromen, maar dat zal wel duurder zijn dan dat je de stappen doet die Stuntsnuiver al zegt. Schoonmaken, lak eraf, en dan steeds fijner schuren. Als jij dat niet doet, moet dat bedrijf het voor jou doen...

Ik gok er op dat jij geen benul heb van wat verchromen kost
 
Ja, ik weet het mijn blekken zijn niet mooi meer :D :p
Maar heb nieuwe bestelt via easyparts.nl zoals nog andere dingen.

Naar een chroom bedrijf gaat niet, want ik woon in België en heb gehoord dat ze dat hier niet hebben. Ik ben van de buurt in gent.

Maar ik ben bang dat ik mijn bedradingen enzo verkeert ga doen als ik hem weer ineen moet steken :S
 
Wat zijn je blekken?
En in Belgie verchromen ze heus wel, je moet gewoon is naar bedrijven toe gaan, en niet op het forum blijven hangen en meningen/ervaringen van andere zomaar overnemen (ik neem aan dat je dat andere topic over verchromen had gelezen). En anders, dan rij je toch naar Nederland. Als jij een heel frame wil laten verchromen, kunnen de kosten voor een ritje Nederland er ook wel af.
;)
En dat van die bedrading, zou je eigenlijk overal foto's van moeten maken en alles netjes opbergen en bijschrijven waar het hoort
 
Ik ben de enige belg die ets kan laten verchromen, zoiets krijg je niet,
zoiets verdien je :*


Radiatoren Vleminckx, best chromeerder van belgie zonder twijfel, ook de duurste btw :p
 
Ahja, maar ik ga het zelf doen :D
Ik ga morgen eens een beetje gerief langs de kant liggen in een stacaravan en mijn brommer daarin zetten. Heb dan heel die caravan voor mij dus kan mijn oesting doen :D:p.
Hoelang duurt dat ongeveer tegen dat dat klaar is? ik bedoel dus vanaf dat je begint tot wanneer de brommer weer in elkaar zit.

Het zijn tnt kappen (blauw). heb net gelezen dat die niet zo mooi zijn. :( zal wel zien :)

Bedankt voor jullie hulp ;)

Zal nog wel een nieuwe forum maken als ik begin :)
 
Als je je frame eerst wil polijsten reken er dan maar niet op dat je in 1 dag klaar bent ;)
Dan nog de tijd dat je op je spul moet wachter voordat het verchroomt is aangezien je dit niet zelf kunt.
 
Ahja, maar ik ga het zelf doen :D
Ik ga morgen eens een beetje gerief langs de kant liggen in een stacaravan en mijn brommer daarin zetten. Heb dan heel die caravan voor mij dus kan mijn oesting doen :D:p.
Hoelang duurt dat ongeveer tegen dat dat klaar is? ik bedoel dus vanaf dat je begint tot wanneer de brommer weer in elkaar zit.

Het zijn tnt kappen (blauw). heb net gelezen dat die niet zo mooi zijn. :( zal wel zien :)

Bedankt voor jullie hulp ;)

Zal nog wel een nieuwe forum maken als ik begin :)

wat is oesting? een kader is een frame trouwens in normaal Nederlandse taal
en wat hebben je kappen ermee te maken? Denk je dat je die ook kan verchromen?
Weet je wel hoe verchromen in zijn werk gaat?
 
Ik ga het gwn zelf doen en het mij zo simpel mogelijk maken. Mijn kappen en andere spullen zijn onderweg dus als ze toekomen begin ik eraan. Zal wel zien hoe ik het doe en waar ik zal eindigen. :D
Zal nog wel iets laten weten :)
 
Je kan niet zelf chromeren, dat weet je toch?

Je kan niet zelf chromeren, dat weet je toch?

Je kan niet zelf chromeren, dat weet je toch?

Je kan niet zelf chromeren, dat weet je toch?

Je kan niet zelf chromeren, dat weet je toch?

Je kan niet zelf chromeren, dat weet je toch?

Je kan niet zelf chromeren, dat weet je toch?

!!!
 
haha :p ja Sander lijkt wel ofdat de topicstarter overal overheen leest :W
ik zou graag willen weten wat hij verstaat onder chromeren
 
In Wetteren heb je nog een bedrijf dat verchroomt.

Jij wil wss je frame polijsten, dat is de goedkopere oplossing. Maar het gaat lang duren en je moet het nu eenmaal onderhouden...
 
Back
Top