Hoe een GY6 4takt motorblok openen om een bendix te vervangen?

Khalidinio

New Member
Ik heb een retro scooter uit china, met de bekende gy6 motorblok. Nu wil ik het motorblok openen zodat ik de bendix kan vervangen.

Ik krijg de zwarte kap er helaas niet af van het motorblok. Ik heb de kickstarter er al afgehaald en alle bouten op de zwarte kap er afgehaald, maar hij zit nog steeds muurvast.

Wie weet hoe dit moet?
View album 333
IMG_0257.JPGIMG_0258.JPGIMG_0259.JPG
 
Advertisement - register to remove this

De kickstarter moet je er nooit vanaf halen als je een carterkap wilt loshalen. is helemaal nergens voor nodig. Je moet de kickstarter er terug opzetten en hem met je hand een paar keer indrukken(gwn rustig hoeft niet hard) dan komt er een kier tussen de carterkap(de zwarte kap) en het carter(de motor als het ware).dan kun je er een minschroevendraaier inzetten en hem loswippen.(tip zoek op youtube vol gas met joey op die heeft allemaal dit soort how to's)


deze heeft volgens mij hetzelfde blok. dus daar kan je denk ik wel een eindje mee komen.
 
klopt. maar dit is een splinternieuwe wat je bij die chinascooters zit is dat de carterkappen vastroesten aan het carter. en daarom moet je het doen zoals ik zeg want dan zou het wel moeten lukken.
 
Ik ga het morgen proberen. Wel vreemd dat als ik de kickstarter vastmaak het wel gaat lukken. Ben dan wel benieuwd wat er dan aan de binnenkant zit dat er nu voor zorgt dat die muurvast is.
 
Inmiddels open gekregen met een paar tikken met een schroevendraaier en een hamer tussen de pakking. Bendix heb ik vervangen.

Nu zit ik met een ander probleem. Die kickstarter had ik niet los moeten maken. Nu is die veer terug geschoten en weet ik niet hoe die gezet moet worden. En ik zie een ringetje waarvan ik niet weet waar die hoort. Iemand tips?IMG_0304.JPGIMG_0302.JPGIMG_0303.JPGIMG_0305.JPG
 
daarom moest je de kickstarter dus niet loshalen....
als het goed is moet je het veertje in een inkeping in de carterkap doen en dan werkt ie weer.
 
Back
Top