Hoe duur is een nieuwe 50cc aerox cil?

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Heey mensen,,

zoals de titel luidt: hoe duur is een nieuwe cilinder die onder een aerox zit?
de mijne heeft al 39.500 km erop zitten, hoe merk je dat de cilinder echt aan zn eind is?

bvd,

Vincent8)
 
Advertisement - register to remove this

Ff een nieuw imitatie zuigertje kopen van een 10tje, cilinder hoonbeurtje geven (als het nodig is) en hij kan er weer tegen aan.

Complete imitatie cilinderkitjes zijn volgens mij ook niet zo duur. Loopt prima.
 
Ff een nieuw imitatie zuigertje kopen van een 10tje, cilinder hoonbeurtje geven (als het nodig is) en hij kan er weer tegen aan.

Complete imitatie cilinderkitjes zijn volgens mij ook niet zo duur. Loopt prima.

Oke, hoe duur is het om te laten honen? ong
 
Beter koop je gewoon een nieuwe cilinder, lijkt me persoonlijk wel goedkoper.

Goede merken zijn: Motoforce, sceed..
 
Mja ben ik het niet mee eens, ik zelf heb nog nooit een immitatie cilinder gevonden die zo mooi loopt als een originele... dus in mijn ogen beter gewoon honen.
 
Mja ben ik het niet mee eens, ik zelf heb nog nooit een immitatie cilinder gevonden die zo mooi loopt als een originele... dus in mijn ogen beter gewoon honen.

Staat de km stand daar bij wijze van spreken weer op 0?
Hoeveel km kan hij er nu ongeveer weer tegenaan?
 
Mja ben ik het niet mee eens, ik zelf heb nog nooit een immitatie cilinder gevonden die zo mooi loopt als een originele... dus in mijn ogen beter gewoon honen.

dat is niet altijd zo , heb zat cilinders gemonteerd die net zo of zelfs mooier liepen dan een std cilinder!!

wel zou ik zelf de std cilinder laten honen , omdat deze gewoon goed zijn en in verhouding is het net zo duur ongeveer...
 
Wat loopt dat loopt............ geen blaffende honden wakker maken... of wat is dat spreekwoord wat ik nu zoek
 
Oke bedankt hahaha maar dat is mijn tip.. als het gewoon nog prima loopt dan lekker zo laten als het is zo'n cil kan nog wel een keer zo lang mee hoor
 
Heey mensen,,

zoals de titel luidt: hoe duur is een nieuwe cilinder die onder een aerox zit?
de mijne heeft al 39.500 km erop zitten, hoe merk je dat de cilinder echt aan zn eind is?

bvd,

Vincent8)

Zodra jij er niet meer tevreden mee bent en de scooter gewoon verliest aan prestaties moet je een keer de cilinder / zuiger gaan bekijken en evt. laten opmeten, meer niet.

dr50 is iets van 80 euro voor de AC versie, niet zo duur dus.
Honen kan ook maar dat was dacht ik bijna even duur (geen ervaring mee)
 
ja , minescuul weinig ja..

een kwart milimeter word de boring groter , dat is zo goed als niks , zelfs 4 overmaten verder merk je dan niet , omdat de poorthoogtes van de cilinder gelijk blijven , nog sterker , ze worden eerder lager en dus tammer , maar dat is dus ook weer MINIMAAL..

een cilinder die gehoont moet worden moet eerst geboord worden (wil je het goed doen) , en dat is ook maar minimaal , maar doe je dit niet heb je kans dat de cilinder ovaal blijft , de meeste cilinders slijten namelijk niet evenveel uit rondom in de cilinder.

hoonstenen gaan met de wand mee , dwz dat als de cilinder ovaal is , blijft de cilinder ovaal.

als je m boort en hoont moet er een grotere zuiger in..

de cilinder en zuiger moet je gewoon opmeten , als je de zuiger/cilinderspeling weet weet je de staat van de cilinder.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top