hoe diep moet de keerring?

Thomas

Senior Member
ik ben bezig met een keerring aan de ontstekingskant te monteren. maar hoe diep moet die zitten? Ik heb 'm nu op 1,3cm zitten maar misschien moet ie dieper :X

Advertisement - register to remove this

gewoon rustig tikken en dan voel je hem vanzelf wel tegenstribbelen op een gegeven moment...:) Niet te hard slaan gewoon rustig tikken zodat hij netjes overal evendiep zit:)

succes:)

Je kan idd gewoon zien tot hoever die erin moet. Hoe ver dat precies is weet ik niet maar 1,3 cm lijkt me iig wel ver. Maja gewoon rustig erin duwen. Als hij moeilijker gaat stoppen. Dan zit hij goed.

bij pia heb je als het goed is een rand zitten, dus als je te ver bent, zie je die rand ook zitten.
lijkt me stug dus want dan zit die ook tegen je lager aan.
je kan hem heus wel een paar zachte tikkies geven met een hamer een bv een pijpsleutel
tot je zelf denkt..dat die niet meer verder kan zonder brute kracht

ik weet iig zeker dat de keerring er zeker te ver in kan gaan , ik zag iemand replyen met "tot ie tegen het lager valt" , ten eerste ligt ie er dan uit , ten tweede loopt dan de binnenring van het lager tegen de keerring met alle gevolgen van dien.

ik dacht dat het 17mm moet zijn maar dat weet ik niet zeker dus probeer maar niet , ik heb mijn ontsteking erop zitten anders had ik ff voor je gekeken.

Heb mijn keerring er gewoon met de hand ingedrukt tot hij gelijk liep met het carter.. dus er precies niviel :S Zo zat het orgineel ook. Dus niets meppen met hamers en pijpsleutels :? Was wel @ Morini.

en doe voor het gemak wat 2takt olie of vet aan de kering, zo glijd hij er makkelijker in, ook aan de binnekant wat smeren zodat hij nergens achter je as blijft haken, je kering kan je er normaal zo met je handen in drukkken ja maar dat ligt eraan welk blok je moet hebben en hoe diep hij moet zitten, als het echt niet wil pak je een dop die evengroot is als je keering en tik je daar lichtjes op maar zeker niet rammen, en je moet kijken dat hij goed recht zit.

Back