Hoe diep keerring bij piaggio zip

Rdvbki

New Member
Hallo,

Ik heb een vraagje over de keerring bij een piaggio zip 2t, ik wil de nieuwe keerringen plaatsen maar heb geen idee hoe diep deze moeten.

Ik weet dat hier al een forum van bestaat maar is al 20 jaar geleden en wil graag zeker zijn voor dat het blok volgende week weer open mag.

(Vorige keerring zat niet goed dus daardoor weet ik niet hoe diep die ongeveer moet)
 
Advertisement - register to remove this

Vast is vast.

Niet te overdreven los of diep doen, een keerring die eruit plopt kun er zo weer iets strakker terug in duwen, een keerring die te diep zit krijg je lastiger weer los.

Ik ben nu niet thuis maar als mijn met alcohol vervuilde brein het morgen nog doet maak ik wel even een foto van hoe de mijne zit.
 
Vast is vast.

Niet te overdreven los of diep doen, een keerring die eruit plopt kun er zo weer iets strakker terug in duwen, een keerring die te diep zit krijg je lastiger weer los.

Ik ben nu niet thuis maar als mijn met alcohol vervuilde brein het morgen nog doet maak ik wel even een foto van hoe de mijne zit.
Als je dat willen doen zou ik het erg waarderen. Heb je ook een piaggio zip?
 
Dus je bedoel gewoon keerring gelijk slaan met het carter ofwat? Snap het ni zo helemaal goed…
De keering schuif je er voorzichtig in en de breedte/dikte van de keerring is hoeveel dieper hij er nog in moet is wat ik ervan begrijp, ik doe het meestal op gevoel maar heb er gelukkig nooit problemen mee gehad, misschien meer dom geluk dan echt verstand van mijn kant af
 
De keering schuif je er voorzichtig in en de breedte/dikte van de keerring is hoeveel dieper hij er nog in moet is wat ik ervan begrijp, ik doe het meestal op gevoel maar heb er gelukkig nooit problemen mee gehad, misschien meer dom geluk dan echt verstand van mijn kant af
Ja dat kan inderdaad , ik dacht eerst gewoon dat de keerring erin gemept mocht worden tot die niet meer verder kon.

Ik vind het gewoon raar dat ik hier nergens iets over vindt van how to’s of iets online…
 
Er zit een schuin randje in het carter, keerring moet net achter dat randje zitten, zoals @Brute-Force zegt. Zo iets:
k.png

Je kan ze er vaak gewoon met de hand een heel stuk in duwen, als het niet meer verder kan, voorzichtig in tikken. Je moet ook echt zorgen dat ze netjes plat liggen, rondom helemaal dezelfde afstand. Anders gaat het ook niet goed komen.
 
Ja dat kan inderdaad , ik dacht eerst gewoon dat de keerring erin gemept mocht worden tot die niet meer verder kon.

Ik vind het gewoon raar dat ik hier nergens iets over vindt van how to’s of iets online…
Ik denk als je een YouTube filmpje afkijkt dat gaat over het vervangen van de krukas van een Piaggio 2t dat het wel aan bod komt hoor, maar het is zo gepiept dus je scrolld er makkelijk langs en het is een snelle fout die je soms niet snel door hebt, zit ie te los of scheef dan pakt ie valse lucht of heb je amper compressie dan merk je dat snel genoeg, zit ie te diep maar wel strak rondom dan kom je er te laat achter

Sommige blokken hebben een markering of je kunt zien waar de originele keerring heeft gezeten. Je kan wel zelf een streepje in het carter zetten voor je eigen gemak natuurlijk
 
Ja dat kan inderdaad , ik dacht eerst gewoon dat de keerring erin gemept mocht worden tot die niet meer verder kon.

Ik vind het gewoon raar dat ik hier nergens iets over vindt van how to’s of iets online…
als je echt precies wilt zijn kan je een soort tool kopen van stage6 om keeringen in het blok te slaan. Of het waard is kan ik niet zeggen, maar wel handig om ze nauwkeurig erin te slaan

 
Er zit een schuin randje in het carter, keerring moet net achter dat randje zitten, zoals @Brute-Force zegt. Zo iets:
View attachment 78940

Je kan ze er vaak gewoon met de hand een heel stuk in duwen, als het niet meer verder kan, voorzichtig in tikken. Je moet ook echt zorgen dat ze netjes plat liggen, rondom helemaal dezelfde afstand. Anders gaat het ook niet goed komen

Er zit een schuin randje in het carter, keerring moet net achter dat randje zitten, zoals @Brute-Force zegt. Zo iets:
View attachment 78940

Je kan ze er vaak gewoon met de hand een heel stuk in duwen, als het niet meer verder kan, voorzichtig in tikken. Je moet ook echt zorgen dat ze netjes plat liggen, rondom helemaal dezelfde afstand. Anders gaat het ook niet goed komen.
Oooh, ja nu snap ik wat hij bedoelt dus als ik hem zo monteer dan zit die zoals die hoort dan en de vario kant is dan gelijk met het carter dan?
 
als je echt precies wilt zijn kan je een soort tool kopen van stage6 om keeringen in het blok te slaan. Of het waard is kan ik niet zeggen, maar wel handig om ze nauwkeurig erin te slaan

Die kende ik nog niet, mooi spul en stage 6 is eigenlijk altijd goed, maar zo moeilijk is het ook weer niet zolang je weet dat je niet te ver moet gaan, leuke gadget zou handig zijn in een scooterzaakje of wanneer je vaak krukassen/keerringen vervangt omdat je een hele vloot scooters hebt maar verder is het toch weer €26 + verzenden die je mooi ergens anders in had kunnen steken
 
Back
Top