hoe diep kan je gaan?

THa GiLeRa WuN

CMP... GaNGSTaH SHiT! lol
weet niet of mensen het intresant vinden?

ik kom net van een cafe waar ik 2 gasten heb leren kennen, waaronder ik al 1 al half kende. en we zitten daar en we beginnen te praten en van de een komt de andere.
op een gegeven moment denk je zo erg na over dingen, dat het gewoon echt heeeeeel diep is.

we spraken over van alles.
en elke keer gingen we dus over waarom, of hoe het kan, gewoon echt super diep na denken.

we hebben het over de mensheid gehad, over hoe de toekomst zou kunnen worden door het gedrag van de mensen, over de ruimte, hoe het onstaan is en hoe het kan eindigen, wat eigenlijk dan ook "niets" is, of r ook dus iets bestaat wat dan ook werkelijk "niets" is, over autentische (weet niet of ik het goed schrijf) mensen, hoe die mensen door concentratie dingen kunnen die wat heel vaag vinden (voorbeeld: rainman film), over zwaartekracht. enz enz.

k ben zo onder de indruk dat ik het dus post, hebben mensen dit ook eerder gehad dat je zo een diep gesprek had dat je zo onder de indruk bent? dat je weg loopt dat je echt zoiets heb van ik heb dingen geleerd? dat je r nog uren over bleef nadenken? zo ja noem paar voorbeelden.

wat bij me is echt gebleven is onder ander dus die concentratie. dat je dingen kunt doen door zo goed te concentreren. dat je zo erg iets wilt dat je het dan kan. bijv. iemand word bedreigd vermoord te worden ofzo en dat zo'n persoon over een muur van 3 meter springt of dat een kind van een moeder onder een auto ligt en dat de moeder gewoon de auto optilt. die gasten beweerde dus dat dat soort dingen gebeurd.

please jullie meningen en ervaringen???
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by mendophir
Ik zit wel eens in over wat het heelal nou precies inhoudt, is het oneindig, en als het oneindig is, hoe kan dat dan?

over het heelal hebben we het ook gehad. nou wil het r over hebben en ben ik toch de meeste belangrijke dingen nu aan het verdraaien dat ik dus toch maar geen antwoord geef :S.
maar wou ds over het bestaan van het heelal hebben maar ben vergeten wat het was.

er werd dus gezegd dat het niet oneinend was, en dat het dus theoretisch vanwege onze kennis r van gewoon op een gegeven moment "niets" is. (waarmee we toen op volgende onderwerp kwamen) en iig ook de zwarte gaten bestaan en wat het met het heelal doet. die zuigt sterren enzo op. en dat dus ooit het heelal weer zal verdwijnen!:S en dan het proces weer opnieuw begint.


probleem is vaak bij dit soort gesprekken het gebrek aan kennis. zoals bij mij:S je moet wel met feiten komen uiteindelijk, die ik nu beetje weer ben vergeten (net gehoord:s)
 
Originally posted by mendophir
Ik zit wel eens in over wat het heelal nou precies inhoudt, is het oneindig, en als het oneindig is, hoe kan dat dan?

Ook een mooie is als het heelal oneindig is... wie heeft het dan kunnen meten om te weten dat het oneindig is en hoe definieer je dan eigenlijk WAT oneindig is...

Tja ik heb het soms wel dat ik in een gesprek ECHT heel diep ga met vrienden.
Best wel leuk en aardig genoeg gebeurt het altijd zo na een aantal biertjes O-)

Had het vooral erg na de matrix / 6th sense. Begin je je af te vragen of er geen parallelwereld bestaat.

Heb ooit is een diep gesprek gehad met iemand en die beweerde dat er op dit moment ongeveer 7 parallelle werelden bestaan die gewoon naast elkaar lopen met dezelfde tijdsaanduiding maar dat de ene wereld meer geavanceerd is dan de andere.

Dat we rare verschijningen zien (die wij af doen als ufo's) ligt aan het feit dat de "mensen" uit een andere parallel proberen contact met ons te leggen...

Deze werelden zouden ontstaan zijn op een aantal "breekpunten" in de geschiedenis van de mens / onze planeet. Een paar daar van zijn de uitroeing van de dinosauriërs / de uitvinding van de atoombom /...

Daar kan je echt lang over gaan nadenken hoor.

Een ander ding waar ik tegenwoordig ook wel diepe gesprekken over voer is het terrorisme en islam geloof. Wat zet mensen aan om zo'n terroristische aanslagen te doen en waarom...
 
Weet je waar ik overdenk.

Het is niet dat ik het geloof ofzow..

maar je ziet vaak programma's dat ze over geesten praten en mensen met boven natuurlijke krachten

dan denk ik zo bij mezelf.... eerst zien dan geloven

maar stel nou dat er wel geesten rond zwerven... word ik dan later ook een geest?
 
Maar stel dat het heelal IETS is, dan zou het ook ergens in moeten zitten denk ik dan.. Ik ben ook van mening dat er idd net zoals Karoshi zegt er veel meer "werelden" zijn dan deze. Maar niet een stuk of 7 maar veel meer.. Kan je idd uren over nadenken. Wat ook vaag is is de TIJD, wat is tijd? Als je niet aan tijd gebonden bent verandert er heel veel.. magoed het word me al weer te ingewikkeld :p
 
Originally posted by THa GiLeRa WuN
weet niet of mensen het intresant vinden?

ik kom net van een cafe waar ik 2 gasten heb leren kennen, waaronder ik al 1 al half kende. en we zitten daar en we beginnen te praten en van de een komt de andere.
op een gegeven moment denk je zo erg na over dingen, dat het gewoon echt heeeeeel diep is.

we spraken over van alles.
en elke keer gingen we dus over waarom, of hoe het kan, gewoon echt super diep na denken.

we hebben het over de mensheid gehad, over hoe de toekomst zou kunnen worden door het gedrag van de mensen, over de ruimte, hoe het onstaan is en hoe het kan eindigen, wat eigenlijk dan ook "niets" is, of r ook dus iets bestaat wat dan ook werkelijk "niets" is, over autentische (weet niet of ik het goed schrijf) mensen, hoe die mensen door concentratie dingen kunnen die wat heel vaag vinden (voorbeeld: rainman film), over zwaartekracht. enz enz.

k ben zo onder de indruk dat ik het dus post, hebben mensen dit ook eerder gehad dat je zo een diep gesprek had dat je zo onder de indruk bent? dat je weg loopt dat je echt zoiets heb van ik heb dingen geleerd? dat je r nog uren over bleef nadenken? zo ja noem paar voorbeelden.

wat bij me is echt gebleven is onder ander dus die concentratie. dat je dingen kunt doen door zo goed te concentreren. dat je zo erg iets wilt dat je het dan kan. bijv. iemand word bedreigd vermoord te worden ofzo en dat zo'n persoon over een muur van 3 meter springt of dat een kind van een moeder onder een auto ligt en dat de moeder gewoon de auto optilt. die gasten beweerde dus dat dat soort dingen gebeurd.

please jullie meningen en ervaringen???

Heb ik als ik stoned ben
 
Originally posted by Marco.vd.Z
Wat ook vaag is is de TIJD, wat is tijd? Als je niet aan tijd gebonden bent verandert er heel veel.. magoed het word me al weer te ingewikkeld :p


Heb ik toevallig laatst ook nog een hele discussie over gehad... Zijn trouwens serieus wat onderzoeken over gebeurt...

Mijn mening over tijd:

Tijd is een verzinsel van de mens om het zichzelf gemakkelijk te maken. Tijd is niet vatbaar en zeker niet te controleren. Tijd is gewoon iets dat we voelen en waar we onze bioritme op afstemmen.

Moest tijd wegvallen dan zou de wereld nog altijd draaien maar dan zou er serieus iets fout gaan omdat de mens geen referentie punt niet meer heeft.

Een mens zonder referentiepunten wordt gewoon gek omdat hij zich niet kan meten / toetsen tegenover een standaard om zijn eigen zijn te bewijzen...


Dus eigenlijk is tijd een soort vluchtig iets dat eigenlijk nooit gelijk loopt maar toch gebruikt wordt als referentie punt om de maatschappij draaiende te houden...
 
Originally posted by THa GiLeRa WuN


wat bij me is echt gebleven is onder ander dus die concentratie. dat je dingen kunt doen door zo goed te concentreren. dat je zo erg iets wilt dat je het dan kan. bijv. iemand word bedreigd vermoord te worden ofzo en dat zo'n persoon over een muur van 3 meter springt of dat een kind van een moeder onder een auto ligt en dat de moeder gewoon de auto optilt. die gasten beweerde dus dat dat soort dingen gebeurd.

please jullie meningen en ervaringen???

Dit is het enige gedeelte dat best goed/makkelijk verklaarbaar is. Het antwoord is voor een groot deel : Adrenaline

Kheb zelf wel eens gehad dat ik echt (heel erg) bang was en dat ik keihard weg moest rennen, ik was toen 11 ofzo maar ik denk niet dat ik nu zo hard zou kunnen rennen, serieus.
Ik schrok er zelf van ik wist niet wat er gebeurde !
In dat soort situaties ben je gelijk aan een dier (ik vind trouwens dat we dieren zijn maargoed), je reageert puur op instinct en levensdrang.
 
Originally posted by Karoshi
Heb ik toevallig laatst ook nog een hele discussie over gehad... Zijn trouwens serieus wat onderzoeken over gebeurt...

Mijn mening over tijd:

Tijd is een verzinsel van de mens om het zichzelf gemakkelijk te maken. Tijd is niet vatbaar en zeker niet te controleren. Tijd is gewoon iets dat we voelen en waar we onze bioritme op afstemmen.

Moest tijd wegvallen dan zou de wereld nog altijd draaien maar dan zou er serieus iets fout gaan omdat de mens geen referentie punt niet meer heeft.

Een mens zonder referentiepunten wordt gewoon gek omdat hij zich niet kan meten / toetsen tegenover een standaard om zijn eigen zijn te bewijzen...


Dus eigenlijk is tijd een soort vluchtig iets dat eigenlijk nooit gelijk loopt maar toch gebruikt wordt als referentie punt om de maatschappij draaiende te houden...

Dat vind ik mooi gezegd maar je stelt je bioritme niet af, dat is iets dat instinctief gebeurd.
 
Originally posted by Repsac
Dat vind ik mooi gezegd maar je stelt je bioritme niet af, dat is iets dat instinctief gebeurd.

Aan de hand van bepaalde gebeurtenissen ja, zoals wanneer de zon opkomt en weer ondergaat, hoe lang de dagen duren, wanneer het volle maan is. En aan de hand van die gebeurtenissen is ook onze "tijd" uigevonden.
 
Originally posted by Repsac
Dat vind ik mooi gezegd maar je stelt je bioritme niet af, dat is iets dat instinctief gebeurd.

Toch stellen wij ons bioritme gedeeltelijk af op de tijd. We krijgen meestal honger rond 12.00u en dit klopt omdat we meestal rond 12.00u gaan eten.

We staan op rond 06.30u maar dan is het nog donker buiten...
Ik denk dus eigenlijk dat ons bioritme zich afstelt op onze gewoontes die we dan weer afstemmen op de tijd.

Daarom heeft een mens zo'n probleem als de tijd wegvalt. Dan is zijn bioritme helemaal in de war...
 
Ik heb dat vaak als ik aangeschoten ben (serieus), voor het uitgaan met vrienden. Dan word je gewoon heel emotioneel enzo en diepzinnig :p

[edit] aangeschoten, ipv lam :)
 
Ik had na een bepaalde examenfeest toen dat "JHeelal topic" geopend. Heel de avond met je (ex) klasgenoten beetje over praten (1 studeert sterrenkunde) dat was wel interessant.
 
Back
Top