Hoe deze schroefjes eruit?

Status
Not open for further replies.

JorisW

New Member
Hallo,

Ik wil andere vario rollen in mijn sym orbit 3 zetten.

De carterkap zit met normale dop 8 boutjes vast maar ook met 2 aparte bouten die niet met een normale inbus los te krijgen zijn.
Weet iemand hoe ik deze schroefjes los krijg? Zie foto.


schroef1.jpgschroef2.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Als je van plan bent ze te vervangen en geen torx setje wilt halen kan je ook nog wel is een platkop bitje er stevig inslaan met een hamer en daarmee los draaien maar is wel een beun manier.
 
Of voorzichtig met een griptang eruit draaien en vervangen door gewone imbusbouten. (M6x3,5)
Waterpomptang zou ook kunnen, en bij opnieuw monteren een beetje invetten zodat ze de volgende keer makkelijk los gaan.
1618326112365.png
 
Wat komen hier tegenwoordig voor vragen voorbij joh, je ziet toch dat het een boutje is dat ergens in gedraait zit. Als.je dit al.niet voor elkaar krijgt wat wil je dan gaan sleutelen?
Op deze manier wil ik me vaker uitlaten maar dan beginnen er een paar te janken. Om dan maar niet te beginnen over het feit dat er 25 man reageren terwijl de oplossing in t eerste bericht wordt gegeven
 
Op deze manier wil ik me vaker uitlaten maar dan beginnen er een paar te janken. Om dan maar niet te beginnen over het feit dat er 25 man reageren terwijl de oplossing in t eerste bericht wordt gegeven
Om te janken, toen ik hier een jaar of 12 geleden al zat werden zulke vragen verwijderd. Nu zijn het bijna allemaal van die broekies die bang zijn voor vuile handen of nog nooit een schroevendraaier hebben vast gehad. En dat wil dan bv een vork laten omlassen om in hun zip 2000 te knallen zodat het lijkt of ze op een SP rijden. En als we advies geven word er niet naar geluisterd want zn maat zegt dat het wel zo gaat en die heeft veel meer verstand van scooters dan wij hier ik hou er over op voor vandaag
 
  • Like
Reactions: Bas
Om te janken, toen ik hier een jaar of 12 geleden al zat werden zulke vragen verwijderd. Nu zijn het bijna allemaal van die broekies die bang zijn voor vuile handen of nog nooit een schroevendraaier hebben vast gehad. En dat wil dan bv een vork laten omlassen om in hun zip 2000 te knallen zodat het lijkt of ze op een SP rijden. En als we advies geven word er niet naar geluisterd want zn maat zegt dat het wel zo gaat en die heeft veel meer verstand van scooters dan wij hier ik hou er over op voor vandaag
Tsja, ik ben met mn 18 jaar ook nog maar een broekie en we zijn allemaal ergens moeten beginnen maar soms gaat t me wel de pet te boven. Van autowheelies met std 50cc’s tot omgelaste hexa voorvorken. Niks is te gek.
 
Tsja, ik ben met mn 18 jaar ook nog maar een broekie en we zijn allemaal ergens moeten beginnen maar soms gaat t me wel de pet te boven. Van autowheelies met std 50cc’s tot omgelaste hexa voorvorken. Niks is te gek.
Ik ben ooit ook gewoon begonnen met mn scooter uit elkaar trekken wanneer die kapot was. En zo kun je het beste beginnen maar dan moet je wel eerst beginnen en wat proberen ipv verwachten dat er hier voor elke setup zo een kant en klare afstelling kan worden gepost
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top