Hallo mensen, mijn zoon is onlangs 16 geworden en ik heb voor hem een Peugeot Speedfight 3 gekocht. Type RS, 2-takt en A/C uit bwjr. 2011 (± 26000 km gelopen). Echt een hele nette en mooie scooter, maar het loopt voor geen meter. Naast het monteren van diverse accessoires, heb ik al diverse onderdelen vervangen (variorollen, V-snaar, bougie, contactslot, luchtfilter) is de carburateur ook goed schoongemaakt en heb ik "het pijpje"" van de uitlaat verwijderd en dichtgelast. De vorige eigenaars hebben altijd action olie gebruikt en bij een scooterzaak opperde men dat daardoor alles verstopt raakt (overmatige koolafzetting). De uitlaat heb ik op de ouderwetse manier uitgebrand (benzine erin en vlam erin), maar of het geholpen heeft (na uitkloppen kwam er vrijwel niets uit) weet ik niet. Wanneer je je hand achter het uitlaatpijpje houdt, voel je overigens wel veel druk wanneer de motor draait. Echt verstopt lijkt mij de uitlaat niet...meer.
Ik heb net een nieuwe cilinder gekocht, maar loop vast op de demontage van de kuip (voetenbak) onder de buddyseat. Om bij de cilinder te komen en deze te kunnen demonteren, moet die kuip eraf. Maar de vraag is hoe?? Ik heb vrijwel alle schroeven, boutjes, etc. eromheen losgedraaid, maar zie niet hoe ik zonder grof geweld deze kuip netjes kan demonteren.
Weet iemand misschien hoe en welke volgorde ik hiervoor moet aanhouden?
Alvast heel erg bedankt en tips zijn altijd welkom!
Ik heb net een nieuwe cilinder gekocht, maar loop vast op de demontage van de kuip (voetenbak) onder de buddyseat. Om bij de cilinder te komen en deze te kunnen demonteren, moet die kuip eraf. Maar de vraag is hoe?? Ik heb vrijwel alle schroeven, boutjes, etc. eromheen losgedraaid, maar zie niet hoe ik zonder grof geweld deze kuip netjes kan demonteren.
Weet iemand misschien hoe en welke volgorde ik hiervoor moet aanhouden?
Alvast heel erg bedankt en tips zijn altijd welkom!