Tom M
Member
Beste leden,
na mijn vorig topic ( link hier: https://scooterforum.net/threads/hoe-erg-zijn-deze-zuiger-krassen-mening-gevraagd.208661/ )
heb ik vandaag mijn cilinder en zuiger vervangen met nieuwe lagers, zuiger veren en noem het maar op.
dit is er op gekomen een originele kit voor aprilia sr50 ( https://www.easyparts.nl/Cilinder-and-Zuiger-C27-C32-C36-C25<>-2004_(Originele-Onderdelen)-p10488880 )
nu is mijn vraag wat is de juiste manier om een gietijzer cilinder in te rijden met nieuwe zuiger?
ik heb dit nog nooit eerder gedaan maar instalatie was best oke, 3uurtjes bij gezeten dit is vast geen wereld record maar het is me gelukt!
na instalatie heb ik de scooter warm laten draaien voor 5/10min en heb ik even 5km gereden rond de 40/45km op half gas.
het viel me wel op dat als ik 45km/h reed en langzaam gas bij gaf dat de scooter een beetje begon te sputteren maar ik neem aan dat dit normaal is en na het inrijden wel verdwijnt?
laat me weten wat het beste is wat ik moet doen voor inrijden.
setup:
model: Aprilia sr50 r factory 2005 (piaggio met 28.000km)
uitlaat: Giannelli Reverse
rood malossi lucht filter
luchtinlaatplaat restrictie verwijderd
Malossi Multivar 2000 6.6gr rolletjes
OEM v snaar 815mm x 18.5mm
Maslossi wit trekveren
Maslossi wit drukveer
ECU is derestricted (geen idee welke versie)
28000km op deze scooter en ik ben derde eigenaar.
het blok is origineel
na mijn vorig topic ( link hier: https://scooterforum.net/threads/hoe-erg-zijn-deze-zuiger-krassen-mening-gevraagd.208661/ )
heb ik vandaag mijn cilinder en zuiger vervangen met nieuwe lagers, zuiger veren en noem het maar op.
dit is er op gekomen een originele kit voor aprilia sr50 ( https://www.easyparts.nl/Cilinder-and-Zuiger-C27-C32-C36-C25<>-2004_(Originele-Onderdelen)-p10488880 )
nu is mijn vraag wat is de juiste manier om een gietijzer cilinder in te rijden met nieuwe zuiger?
ik heb dit nog nooit eerder gedaan maar instalatie was best oke, 3uurtjes bij gezeten dit is vast geen wereld record maar het is me gelukt!
na instalatie heb ik de scooter warm laten draaien voor 5/10min en heb ik even 5km gereden rond de 40/45km op half gas.
het viel me wel op dat als ik 45km/h reed en langzaam gas bij gaf dat de scooter een beetje begon te sputteren maar ik neem aan dat dit normaal is en na het inrijden wel verdwijnt?
laat me weten wat het beste is wat ik moet doen voor inrijden.
setup:
model: Aprilia sr50 r factory 2005 (piaggio met 28.000km)
uitlaat: Giannelli Reverse
rood malossi lucht filter
luchtinlaatplaat restrictie verwijderd
Malossi Multivar 2000 6.6gr rolletjes
OEM v snaar 815mm x 18.5mm
Maslossi wit trekveren
Maslossi wit drukveer
ECU is derestricted (geen idee welke versie)
28000km op deze scooter en ik ben derde eigenaar.
het blok is origineel