Hoe achter wiellager en vertandingslager vervangen aprilia sr 50 piaggio 2011 carbr.

b.wassenaar

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb vorig jaar een aprilia sr 50 piaggio carbr. gekocht. Nu is hiervan mijn achter wiellager goed hoorbaar. De lager en kering heb ik al eens gekocht. ook zag ik dat ik verticale speling heb op mijn vertanding. als ik mijn koppelingshuis van boven naar beneden beweeg zit hier ook iets speling op. Als ik het zo bekijk zit hier ook een lager geperst op de as van je vertanding.

Is dit een beetje makkelijk te vervangen? als ik kijk moet je de wiellager aan de carter kant demonteren,en zit niet aan de uitlaat kant.

Zijn hier speciale persjes /trekkers voor te krijgen?om je lager er uit te trekken?

Ik ben zelfs jaren auto monteur geweest dus heb genoeg sleutel ervaring maar met scooters niet heel veel.

ik hoor het graag.

vrgr Bauke
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het bij mijn Typhoon ook zelf gedaan zonder speciaal gereedschap. Het lastigste vond ik om de keerring in het vertandingsdeksel er goed en heel in te krijgen.

Als ik het me goed herrinner zitten de lagers opgesloten met een circlip dus kan je de assen eruit tikken en de lagers hierna uit het blok tikken als je de clip eruit gehaald hebt. Ik heb het carter en vertandingsdeksel warm gemaakt met eeb verfbrander en de lager in het blok laten vallen.

In je blok zit achter je deksel ook nog een open lager, deze heb ik laten zitten omdat deze altijd in de olie draait en de andere twee niet.
Als je jaren auto monteur bent geweest gaat je dit ook wel lukken.
 
Dankje wel Zippie078.

De lagers zitten idd met een circlip geborgen. ik dacht dat er totaal 2 lagers achter de deksel zaten en geen 3. ik zal even kijken,kon toen ik de lagers bestelde maar 2 vinden.

Ik zal na mijn vakantie er mee bezig en hopen dat alles goed komt :)