hoe accu opladen

Advertisement - register to remove this

ff een vraagje, aangezien ik 't nutteloos vind hiervoor een nieuw topic te openen. Druppellader mag je 'm toch gewoon zolang aan laten hangen als je wilt of niet? En is 't mogenlijk met een druppellader je accu weer vol te laden (in een aannemelijke tijd)?
 
maik said:
ff een vraagje, aangezien ik 't nutteloos vind hiervoor een nieuw topic te openen. Druppellader mag je 'm toch gewoon zolang aan laten hangen als je wilt of niet? En is 't mogenlijk met een druppellader je accu weer vol te laden (in een aannemelijke tijd)?

Volgens mij stopt de "druppelaar" ermee als de accu vol is, en ja je accu kan je waarschijnelijk alleen weer super maken als ie ook is doorgeladen toen je hem kocht.
 
zon druppellader verkloot je accu

ze zeggen dat het goed is als hij lange tijd stilstaat

niet dus

hij bootst laad en ontladingen na (zeggen ze)

maar hij maakt je accu gewoon oud

na een tijdje is een groot deel van de capaciteit van de accu verleden tijd.

beter zet je dan de accu in de koelkast en laad je hem voor gebruik ff 2 uur op




...

een 5 ampere scooteraccu mag max 1 uur op autolader van 10 AH

een 7 ampere max 1,5 uur

wel doppies erafhalen voor het laden
bijvullen tot max streepje met ged water



------
ik weet dat je een scooteraccu zo kan opaden omdat dit exact dezelfde accu's zijn als van motoren

en daar heb ik er al heel wat van opgeladen na de winterstop
naevraagd bij meerdere motorzaken of dat met gewone acculader kon
 
standaard regel bij het opladen van accu's is 1/10e laadstroom van de capaciteit.
Bij een 5Ah accu dus laden met 0,5 ampere.
Nog een regel is snel ontladen is snel laden. langzaam ontladen is langzaam laden.
Als je hem dus leegstart mag je hem snel laden met een hoge laadstroom.
Als hij na een tijd stilstaan weer opgeladen moet worden langzaam laden met de eerste regel.
Ook is er verschil tussen de oude accu's met water en de nieuwe gelaccu's, voor de gelaccu's heb je een nieuw type druppellader nodig die de spanning iets lager houdt.
 
Back
Top